Förlust i jämn match

i

I Söndags var A-Laget i Lidköping för att där möta ett av årets topplag i Div 4 Västra, nämligen Råda. Ett Råda man slog på Ekaråsen i våras.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
               Jesper N      Henrik N      Martin K
                                   Mattias A
           Jonas E     Nils O     Martin E      John O

Tobias         Markus O

Avb: Mikael B, Christian A, Jonathan G, Jesper Ä

Spelare som saknades denna match var Joakim B, Peter M (skadade) och Jon S (bortrest)

Det var regn i luften och en oerhört tung sprungen plan som väntade i denna match, dessutom höll den inte speciellt bra vilket gjorde att man fick se en hel del snygga "vurpor".. =) Men Edet var det lag som behärskade planen bäst till en början och man tog tag i spelet direkt och under dom första 15 min hade man skapat ett flertal riktigt heta lägen som borde ha resulterat i en ledning för LEIF men tyvärr inte... Istället kunde Råda komma in i matchen och man tog över spelet resten av halvleken och även Råda skapade en hel del farliga lägen, men inte värre än att Tom i målet kunde avvärja dessa chanser. 0-0 efter första halvleken..

Efter halvtidsvilan kom man ut och startade den andra halvleken bra, man hittade sina positioner lite bättre och kom mer rätt i pressen vilket gjorde att man även lyckades skapa lite mål chanser igen, närmast att resultera i ett mål var efter en hörna som Mattias A nått högst på men den kom inte längre fram än till mållinjen där tyvärr ingen Edet spelare kunde få in bollen! Istället var det Råda som i den 78-nde minuten lite turligt kunde trycka in 1-0, var dock mycket nära att Mattias A som stod på mållinjen kunde styra bort bollen men tyvärr gick den upp i nättaket bakom Tom istället. 1-0 till Råda slutade matchen.

Så var den fina sviten på 7 förlustfria matcher över, känns lite surt då denna svit borde ha blivit iaf en match längre för oavgjort idag hade nog vart det mest rättvisa resultatet men gör man inte mål på sina chanser så kommer det ett i baken till slut.. Men Råda är ett bra lag och lär ha en stor chans att ta hem serien framåt höstkanten. För vårat A-Lag gäller det nu att ladda om till på Lördag då höstens formstarkaste lag väntar på Ekaråsen nämligen TBIS. Dags att starta en ny fin svit då!

Information till seniorer:
Pappersinsamling imorgon Onsdag, Kl.16:45 skall ni vara på Ekaråsen. Se nu till att inte missa detta, så jobbigt är det inte!

Sen så är det nu kl. 18:30 och inte 19:00 som gäller som träningstider på Måndagar och Onsdagar!