Återigen en viktig seger

i

I Lördags var det så dags för ytterligare en viktig match i Div 4 Västra.. Denna gång stod Halvorstorp för motståndet, Halvorstorp som innan mötet låg 1 poäng efter Edet i tabellen, alltså 3 viktiga poäng som stod på spel för att slippa kval spel i höst för att få hänga kvar i fyran!

Nedan här ser ni truppen som ställa upp för denna dag.

Tom
               Jesper N      Henrik N      Martin K
                                   Mattias A
      Jonathan G     Nils O     Martin E      Joakim B

Tobias         Markus O

Avb: Mikael B, Andres , Jon S, Jesper Ä

Spelare som saknades denna match var Peter M (skadad), Jonas E (sjuk), John O (bortrest)

Strålande solsken och en plan som visade sig hålla rätt bra med tanke på allt regn som kommit den senaste tiden. Och det visade sig att det inte bara var väder gudarna som var på bra humör utan även Markus O som i sin första bollkontakt          (ca 2min spelade) lyckades hålla ifrån sig sin Halvorstorp back och kunde skjuta in 1-0 bollen i målvaktens bortre hörn. Riktigt skön start och det blev ännu bättre efter ca 20 minuter spelade, då Nils O ökade på ledningen till 2-0. Två chanser och två mål, hör inte till vanligheterna att vårat A-Lag är speciellt effektiva framåt, men någon gång ska man även vara det! =) Efter denna "lätta" start och ledning med 2 mål så trodde nog Edet spelarna att matchen redan var vunnen, men självklart så är det ju inte så lätt och Halvorstorp började komma in lite i matchen, och lite turligt kunde man även få till en reducering efter att en boll studsat ut till en Halvorstorp spelare som drog till direkt och satte den lågt vid Toms högra stolpe.. 2-1 stod sig halvleken ut.

Efter snacket i andra halvlek där man sa att man skulle fortsätta köra på och ligga tätt på Halvorstorps spelarna som var märkbart irriterade.. Vilket man också gjorde, Halvorstorp hade stora problem med Edets aggressiva försvarsspel och trots att man hade bollen mest så lyckades man sällan komma fram till några farligheter. Istället kunde Edet göra 3-1 genom Martin E och därmed mer eller mindre punktera matchen! Efter detta försökte Halvorstorp trycka på men som tidigare i matchen lyckades man inte komma fram till några speciella farligheter, man lyckades dock springa en hel del offside... Edet hade en del kontringslägen att göra 4-1 på, men  3-1 fick räcka denna dag, vilket får ses som ett mycket bra resultat för våran del!

Oerhört skönt med ytterligare en seger, och det ser nu riktigt bra ut i tabellen men ska vi inte ta ut någonting då både Halvorstorp och Skepplanda har chans att komma ikapp oss och peta ner oss till en kval plats. Men fortsätter man med det fina höst spelet (5 vinster, 2 oavgjorda, 1 förlust och 16-4 i målskillnad) så lär det kunna gå vägen!!

Nästa helg lär det bli mycket tufft, då gästar Lidköpings IF Ekaråsen, Lidköping som kämpar om serie segern lär komma heltaggade, en tuff match att vänta alltså. Kl 15:00, Lördag, på Ekaråsen. Välkomna!!