B-lagsmatcher under hösten.

i

Vi har haft problem med uppskjutna matcher ett tag under hösten, då matcherna mot Herrljunga och Holmalund blev inställda på grund av att det inte fanns spelare tillräckligt.

Dom senaste veckorna har vi dock varit i farten igen och mött Halvorstorp på Ekaråsen där vi förlorade med 2-5

Vi var uppe och mötte IFK Trollhättan för tredje gången och nu var vi faktiskt riktigt nära att ta poäng av dom, vi stod upp mycket bättre än dom båda tidigare gångerna och hade 1-1 ända in i slutminuten då IFK tryckte in en boll till, det går inte att ta dom verkar det som.

Ett lag som vi däremot slog för andra gången i år var Skepplanda, vi förlorade första matchen i våras med 4-0 efter vad som måste varit den sämsta matchen i år från B-lagets sida, efter det har vi slagit dom två gånger alltså nu senast på Ekaråsen med 2-1 där Jesper Älvenholm och Markus Olsson gjorde var sitt mål, Markus skruvade faktiskt en hörna i stolplen och in.

Laget vi ställde upp med i senaste matchen var följande, Emil Bengtsson- Mikael Andreasson, Tobias Gustavsson, Joakim Berg- John Olofsson, Martin Erlandsson, Markku Mustanoja, Niklas Schlosser-Jesper Älvenholm, Markus Olsson, avbytare var Niklas Älvenholm, Medi och Sebastian Arvidsson.

Det är nästan farligt att säga så här men det finns vissa små chanser att hänga kvar, vinner vi mot Skoftebyn och Inland så har vi två uppskjutna kvar och vad som helst kan hända. Vi får väl se hur vi satstar.

Det skulle vara roligt att spela kvar ett år till i denna den högsta serien men vi har just nu inte tillräckligt med manskap för att klara detta, helt klart måste träningsintensiteten höjas på vissa spelare, ta Schlosser till exempel, teknisk och kämpar men orkar inte riktigt, tänk om dom ville satsta riktigt, Andreas Berg, Andres, dessa spelare behöver hård, hård träning under vintern och sen går allt så mycket lättare resten av säsongen. Inget ont om dom, det är trevliga pojkar med för lite ork.

Spelarintervjuerna har börjat och beräknas hålla på nästa vecka också, det gäller även att B-lagsspelarna ställer upp på intervjuerna, jag kommer att ringa dom jag inte träffar på träningen under dom närmsta två veckorna.
Träningen kommer att fortsätta så länge B-laget spelar och det blir minst två veckor in i oktober.

Krister A