Röd Blått Bäst i Kommun!

Igår Söndag var det så dags för ett hett Edet derby igen.. Matchen spelades på Strömsvallen, strålande solsken, även om det inte var lika mycket folk som på det senaste derbyt på Ekaråsen så var det ändå en hel del folk som hittat till Strömsvallen denna höst eftermiddag (288)  !!

Nedan här ser ni truppen som ställa upp för denna dag.

Tom
               Jesper N      Henrik N      Martin K
                                   Mattias A
        Jon S           Nils O     Martin E        Joakim B

Tobias         Markus O

Avb: Mikael B, Andres , Jonathan G, Jesper Ä,  John O

Spelare som saknades denna match var Peter M (skadad), Jonas E (skadad)

Ett oerhört taggat gäng samlades på Ekaråsen vid 1-tiden för macka och kaffe, samt genomgång inför derby matchen.. Men vart på vägen till Strömsvallen det taggade Edet laget tog vägen vet nog ingen för när väl matchen kom igång så märktes det med en gång att det inte stämde för vårat A-lag, det man gjort så bra hela hösten var som bort blåst och man hade väldigt svårt att komma in i matchen.. Så det var Inland som fick kommandot i första halvlek och man skapade en hel del farligheter framför Tom i målet men något mål lyckades man inte göra.. Även Edet lyckades skapa en del farligheter trots att spelet inte alls stämde, men inget mål för Edet heller. Trots en oerhört tung halvlek så stod det 0-0 i halvlek.

Efter halvtids snacket kom Edet ut och försökte komma in i matchen vilket man till en viss del lyckades med men inte alls som man visat upp här i höst.. Det var fortfarande Inland som skapade dom farligaste lägena men Tom i målet var omöjlig denna eftermiddag, även om han hade viss hjälp av stolparna ett par gånger. Och som det ju brukar kunna vara i fotboll, gör man inte mål på sina lägen så straffar det sig bakåt istället vilket det även gjorde denna kväll, för Markus O snappade upp en boll när två Inlands backar inte kunde komma överens om vem som skulle skjuta iväg bollen, löpte in mot mål och hittade efter en fin passning en helt ren Jesper Ä som kunde lägga in bollen i öppet mål.. Oerhört skönt! Inland försökte efter detta trycka på för en kvittering men förgäves.. Edet höll undan och kunde därmed ta sin andra derby seger i Div 4 västra i år!!

Synd att man inte kan visa upp sig från sin bästa sida när det är mycket folk och kollar men det var iaf en oerhört skön seger mot rivalen på andra sidan älven.. =) Trots att man gör kanske sin sämsta match för i år så lyckas man vinna och ta 3 nya poäng vilket visar att man är ett helt nytt lag i höst jämfört mot i våras..

Nu återstår bara en match denna säsong, nämligen Wargöns IK hemma på Ekaråsen på Lördag Kl. 15:00.. Missa nu inte detta! Där ni även kommer kunna kolla in hela listan över LEIF Tipset 2006!

LEIF Tipset uppdateras under veckan!!