Succe hösten fullbordad

P.g.a. kalasandet efter Wargön matchen så är detta matchreferat en aning försenat.. Men nu har Webbis vaknat till liv igen och nedan här kan ni hitta en liten sammanfattning utav denna match! =)

Sista hemma matchen för säsongen på Ekaråsen alltså, regnet hängde i luften men det var uppehåll hela matchen och planen höll rätt bra trots att den var rätt våt. Även om matchen inte hade någon betydelse i tabellen för något av lagen så syntes det, iaf på hemma laget att man ville avsluta säsongen snyggt.

Nedan här ser ni truppen som ställa upp för denna dag.

Tom
               Jesper N      Henrik N      Martin K
                                   Mattias A
        Jon S           Nils O     Martin E        Joakim B

Tobias         Markus O

Avb: Jonas E, Andres , Jonathan G, Jesper Ä,  John O

Spelare som saknades denna match var Peter M (skadad)

Direkt från start fick vi se vårat hemma lag köra på som man gjort hela hösten, man skapade en hel del chanser och det gav också utdelning.. 1-0 kom genom Tobias G som fick på ett fint skott som letade sig in i Wargön målvaktens högra kryss.. Edet fortsatte skapa chanser, man missade en hel del men man hann med att göra 2-0 innan halvtidsvilan.. Målskytt denna gång Nils O på nick, Nils fick i denna situation en smäll i huvudet och fick utgå för resten av matchen. Kan ju nämnas att Wargön endast hade två avbytare och en av dessa var tränaren.. När man under matchens gång fick lite skador var det inte långt borta att man fick spela med 1 man mindre men det slapp man med nöd och näppe...

I andra halvlek så såg matchbilden ut som i den första, total dominans från hemma laget och målchanserna radade upp sig, men man hade svårt att få in bollen bakom Wargön keepern.. Men en som lyckades med detta var inhopparen John O som gjorde 3-0 efter en retur som gått i stolpen och efter detta letat sig fram till John.. Mer mål blev det inte denna eftermiddag, men 3-0  får väl ändå ses som ett bra resultat!

Vinst igen och succe hösten är fullbordad.. Svårt att inte gräma sig över vår säsongen där man förlorade lite för många poäng för att ha varit med och krigat om dom allra finaste placeringarna.. Men men en    5-te placering är väldigt bra och något att bygga vidare på till nästa säsong. Då blir det utan Torben som tränare, Torben har ju som ni säkert vet valt att leta nya utmaningar och vart han hamnar får vi se.. Vi önskar honom lycka till i framtiden. Magnus Blom har också valt att sluta efter denna säsong, vi tackar även honom och önskar honom lycka till i framtiden!! Vilka som kommer "basa" över vårat  A-Lag nästa säsong är ännu inte klart till 100% men man jobbar för fullt med detta och man tror sig kunna presentera dessa tränare inom 1-2 veckor.. Det kommer då sammankallas till möte på Ekaråsen för samtliga seniorer, för info om detta samt om hur upplägg med mera ser ut inför säsongen 2007!!

Håll utkik här på hemsidan för info ang. detta möte och även annan info!!

Kan ju tilläggas att efter matchen var det lite kalas, det bjöds på väldigt god mat uppe i klubbstugan och var allmänt trevligt.. En del hamnade till slut på Lipz.. Hittade 2 bilder därifrån som jag tänkte dela med mig av!