Sista matchen med gänget.

Årets sista B-lagsmatch, den uppskjutna mot Herrljunga, blev en seger förstås, det skulle väl varit tråkigt för lagledningen som gjorde sin sista match som B-lags chefer, både Joakim och Krister kommer att syssla med annat nästa år.

Matchen blev en ojämn historia där LEIFarna var klart överlägsna Herrljunga i den första halvleken och också ledde med 2-0 efter mål av Jesper Nyqvist och Martin Erlandsson, på bänken satt fyra riktigt bra avbytare denna gång eftersom att A-laget spelat färdigt veckan innan.

Laguppställningen i första halvlek var följande: Jonathan Gustafsson – Mikael Andreasson, Tobias Gustafsson, Jesper Nyqvist, Peter Mattsson – John Olofsson, Martin Erlandsson, Markku Mustanoja, Andres Mortensen – Markus Olsson, Jonas Erlandsson Avbytare: Nils Olofsson, Martin Karlsson, Mikael Bengtsson och Jon Spjuth

Som sagt var vi överlägsna i den första och när vi i paus bytte in hela bänken var det något som hände med spelet, eller var det att Herrljunga kom ut som ett helt nytt lag, dom tog över först halvan av andra halvlek totalt och fick in ett mål bakom vår duktige målvakt Jonathan, som i första halvlek knappt rört bollen.

Med 20 minuter kvar av matchen lyckades Markus Olsson få ett mål till och matchen var mer eller mindre avgjord.

I den avslutande matchen för säsongen gör Mikael Andreasson sin bästa match för året, han kunde nog tänka sig att spela några matcher till, även Andres och Markku var duktiga på mittfältet, det var nog bara Jonas, som denna gång spelade på topp som inte kom upp i normal standard, den lite ovana platsen kan ju gjort sitt naturligtvis, Martin E dominerade på mitten när han var inne och det var kanske tur att han hoppade in igen när Mikael B tog slut som gjorde att vi kunde hålla undan.

Övriga spelare gjorde ett bra arbete och det var riktigt roligt att titta på i den något växlande väderleken, planen var också årets halkigaste.

Joakim och Krister tackar för sig och hoppas att det blir lika roligt för nästa tränare att ha det här laget, fina killar allihop, synd bara att det är så få.

Krister