Lite info om DM & Rasta Cupen

I helgen har våra seniorer varit med i både Rasta Cupen och DM. Det var två olika lag som var iväg, förutom någon enstaka person som fick dubblera.

En sammanfattning är väl att det gick sådär för båda lagen. I Rasta cupen började det bra med vinst mot Brålanda, sedan tappade man en 2-0 ledning mot Wargön, som tillslut vände och vann med 3-2. I sista matchen mötte man Eds FF, där man gjorde sin bästa match i turneringen och skapade en hel del chanser men dessa lyckades man inte förvalta och istället blev det mål bakåt och man förlorade med 3-1 och tyvärr inget vidare avancemang till Söndagen!

Resultat:
LEIF-Brålanda   : 2-1
LEIF-Wargön     : 2-3
LEIF-Eds FF       : 1-3

I DM hade man en riktigt tuff match direkt, för motståndet stod nyblivna div. 3 laget IFK Trollhättan. Men man gjorde en mycket bra inledning och Edet var det lag som skapade mest dom 10 första minutrarna, men något mål fick man inte in bakom gamle LEIF keepern Peter Carlsson, istället fick IFK in den viktiga 1-0 bollen och en stund senare gjorde man 2-0 på straff, en straff man fick p.g.a. att Edet orsakat 6 frisparkar  "futsal regler". Edet försökte sedan trycka på för ett reduceringsmål istället blev det ytterligare ett i baken och matchen slutade 3-0 till IFK.

Andra matchen mötte man nästa års serie motståndare Vara. En match som man vann relativt enkelt med 4-0 efter mycket bra spel. Tredje matchen mötte man Herrljunga och även där blev det vinst med 2-1, även här gjorde man en rätt bra match. I sista matchen mötte man Elmer/Fåglum som man också kommer stöta på i serien nästa år. Det blev en tuff tillställning där EFFK tog ledningen med 1-0, Edet kvitterade till 1-1, vid denna ställning fick Edet hörna som man sköt i ribban och detta gav Elmer/Fåglum en kontring som man gjorde 2-1 på.. Men Edet lyckades kvittera ytterligare en gång. Sedan försökte man trycka på för ett lednings mål.. Men tyvärr fick EFFK till ytterligare en kontring som resulterade i mål och 3-2 blev också slutresultatet.

Resultat:
LEIF-IFK Trollhättan   : 0-3
LEIF-Vara                     : 4-0
LEIF-Herrljunga          : 2-1
LEIF-Elmer/Fåglum   : 2-3

Bra jobbat av båda lagen trots att inget av dom nådde ända fram.. Bara att ta nya tag och börja ladda för Mellandagscupen, då vi får hoppas att man kan försvara sin 3-dje plats från förra året!