Träningsmatch mellan Älvängens IK och LEIF

I lördags spelade Älvängens och vårt A-lag en träningsmatch på Älvängens grusplan, detta för att bägge klubbarna skulle pröva lite nya spelare som kommit under hösten, det är ju alltid lite roligare med match än att bara träna hela tiden.

Det var mycket folk som ville vara med och från början var det nog 16 man som skulle deltaga men några sena återbud gjorde att vi åkte ned med 14 spelare, väldigt unga spelare skulle man kunna säga, Älvängen hade ungefär samma stuk på sitt lag, lite nyförvärv från Ahlafors bland annat.

Det regnade som ni kommer ihåg hela lördagen men planen klarade sig förvånansvärt bra, inga större vattenpölar vad jag kunde se.

Edet ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson-John Olofsson, Martin Karlsson, Jesper Nyqvist, Peter Mattsson-Tobias Johansson, Niklas Graff, Nils Olofsson, Tomas Älvenholm-Jesper Älvenholm, Tobias Gustavsson.
Avbytare var Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson och Jonathan Gustafsson.

Regnet gjorde att det blev tungt att spela hela matchen och vi gjorde ett antal byten så att alla fick spela, tyvärr kunde vi ju inte snurra på alla spelare så en del blev väldigt trötta i slutet, Graff ville spela i bar överkropp för tröjan blev för tung sade han.

Jesper Älvenholm blev så där lagom sur som han kan bli ibland och då blir han som bäst, det skulle alltid regna lite på honom tror jag, hans bror Tomas var en angenäm överaskning också, han kan nog överraska nästa år.

Själva matchen slutade 1-1 och det var väl ett rättvist resultat, Älvängen ägde stora delar av spelet i första halvlek men skapade inga större chanser, bara några kalabaliker framför Emil.
Vi fick däremot till några riktigt bra kontringar och vi får 1-0 målet efter ett riktigt bra spel mellan John Olofsson och Tobias ”Bass” Johansson som spelade fram Jesper Ä som bara hade att raka in målet.

I andra halvlek tar vi över spelet lite och det verkar som om vi är lite starkare än Älvängen, men vi kan vi inte utnyttja det till att avgöra matchen, Älvängen hade kvitterat redan i första halvlek.

Emil gör i andra några riktigt fina räddningar när Älvängenspelare kommer ensamma med honom, försvaret gjorde väl några individuella misstag men i det stora hela var dom OK,
på mittfältet hade Graff lite svårt att komma in i matchen och gick efter en stund upp i kedjan då han bytte med Tobbe G som gick ned, vi såg som sagt till att alla fick spela relativt mycket, Sebbe kom in på högerbacken och klarade sig jättebra, Jonathan kom in på vänster yttermitt och kämpar som alltid bra, Andres jobbar hela andra halvlek på innermitt och slår några fina passningar.

Ja vill passa på att hälsa alla nykomlingar välkomna till LEIF, tråkigt nog kunde inte Emil Lundblad och Robert Andreasson vara med, det hade varit roligt att se dom igen efter några års bortavaro från oss.

Sedan saknade vi en 3-4 man som var på semester i Danmark, hur man nu kan åka dit när det är macher kvar att spela.

Krister A