Oavgjort mot Bosna

Lilla Edets IF – Bosna 2-2

Lilla Edets A lag mötte division fem laget Bosna på Stommen och slutresultatet 2-2 speglade väl rätt bra hur matchen såg ut,

Bosna hade mer av spelet i första halvlek och LEIF i den andra, blåsten gjorde väl sitt till att det inte blev något skönspel direkt men Bosna som ju alltid rullat boll på ett bra sätt led väl inte lika mycket som Edet gjorde, dom gjorde en bra första halvlek men orkade inte stå emot Edetspelarna under den andra halvleken, det verkar som om vi även i år är starka sett över hela matchen.

Ordinarie lagledning är och åker skidor !!?? nu när det äntligen är vår, så det var bara Kent Eriksson som var kvar hemma. Inkallade som lagledningsersättare var Krister Andersson och Erling Sager.

LEIF ställde upp med följande uppställning:

Tom Christiansen – Mikael Andreasson, Joakim Berg, Mattias Ahlström, Martin Karlsson – Jonas Erlandsson, Mats Johansson, Tobias Gustafsson, John Olofsson – Jesper Älvenholm, Markus Olsson. Avbytare var Mikael Bengtsson, Jonathan Gustafsson, Niklas Graff och Kent Eriksson.

Bosna fick i den första halvleken två mål, det första efter en genomspringning på vänsterkanten med en passning inåt som ingen av Edetspelarna kunde rensa undan nådde den  gjorde däremot en Bosna spelare som sprang om Edetförsvararen och stötte in bollen.

Det andra målet var en hörna som Tom i målet först hade men som sedan blåste ur händerna på honom.

I paus byttes Mikael A ut mot Jonathan G.

Edet fick bättre tag i spelet i den andra halvleken, rullade boll lite bättre och skapade väl inte så många målchanser men det gjorde inte heller motståndarna.

10 minuter in i den andra halvleken byttes John O ut mot Mikael B, Niklas Graff som kände sig lite krasslig använde vi inte alls men däremot gick Kent Eriksson in i stället för Tobias G som kände av ljumskarna, det hände fortfarande inte så mycket, Tom i målet fick visa upp sig ett par gånger när Bosna fick till något ströanfall, en kvart kvar klagade Markus Olsson på att han hade ont i ljumskarna han också, då gjorde lagledningen som var kvar på sidlinjen genidraget att sätta in John igen, på topp, och det visade sig vara mycket smart, John hann vara på plan 35 sekunder när han sköt in 1-2 målet, sedan klagade Jocke Berg på att han hade ont i ljumskarna han också så Mikael Andreasson gick in på backen igen och Jonte tog steget in som mittback.

När det var en halv minut kvar av matchen fick Edet en frispark en bit utanför straffområdet och Mats slog den rakt i mål, det kan tänkas att blåsten även här spelade målvakten ett spratt, mål blev det i alla fall så Krister och Erling är fortfarande obesegrade i år.

Bäst i Edet var mittbackarna Mattias och Joakim, även Jonte var bra under den halvlek han spelade, båda forwards Markus och Jesper måste också nämnas för sin inställning.

Krister A 2007-03-17