3-3 i Ahlafors

Ahlafors IF – LEIF 3-3 (1-2)
1-0 (10)
1-1 (19) Marcus Olsson
1-2 (20) Marcus Olsson
1-3 (51) Marcus Olsson (Niklas Graff)
3-2 (66)
3-3 (86)

Tom C – Jesper N, Jonatan G, Joakim B, Peter M – Tobias G, Mats J, Nils
O, Niklas G – Jonas B, Marcus O
Byten: John O in – Jesper N ut (56)
Jesper Ä in – Mats J ut (57)
Jonas E in – Jonas B ut (65)
Jonas B in – Marcus O ut (78)

Kommentar: En match med två tremålsskyttar, Marcus Magnusson i Ahlafors och Marcus Olsson i LEIF. Hemmalaget fick en smakstart då man kunde ta ledningen på ett långskott i den tionde minuten. Gästerna lät sig dock inte nedslås utan lyckades vända på steken och gå fram till 2-1 inom loppet av en minut. När sedan Marcus Olsson slog till med sitt tredje mål i den 51:a matchminuten tycktes saken vara klar. LEIF kontrollerade det mesta av spelet och hade bud på 4-1 vid ett par tillfällen. Segern skulle dock komma att glida de rödblå ur händerna och när domaren blåste för eld upphör var ställningen 3-3. Ett aningen missvisande resultat sett till spel och chanser, men det gäller också att kunna knyta säcken och inte släppa till onödiga baklängesmål i avgörande lägen. En lärdom vi får dra nytta av.

Jonas A