Byttorp – LEIF 2-2 (2-0)

1-0 (14)
2-0 (30)
2-1 (59) Andres Mortensen (Marcus Olsson)
2-2 (62) Johan Lilja (Thomas Johansson)

Varning: Johan Lilja

Laget: Tom C – Peter M, Johan L, Joakim B, Jonatan G – Martin E, Mats
J, Thomas J, Niklas G – Jesper Ä, Marcus O

Byten: Andres M in – Martin E ut (41)
Thomas Ä in – Jesper Ä ut (55)
Jesper Ä in – Marcus O ut (78)

För andra gången det här året spelade Lilla Edets IF på allsvensk mark. Gästernas spel nådde emellertid inte några högre
höjder under den första halvleken. Division 3-kollegan Byttorp var
hetare och betydligt rappare i inledning. Två försvarsmisstag
från de rödblås sida gjorde att hemmalaget kunde gå till halvtidsvila
med 2-0. Inte helt orättvist, men på tok för enkla baklängesmål
att släppa in. Betydligt bättre fart blev det på Lilla Edets spel i den andra halvleken. LEIF tog omedelbart kommandot och 2-1-reduceringen i den 59:e minuten genom Andres Mortensen kom som en följd av det. Bara tre minuter senare kom kvitteringen efter en hörna. Niklas Graffs välriktade spark nådde huvudet på Thomas Johansson som bugade ner bollen till Johan Lilja, som kunde trycka in 2-2. Gästerna hade sedan bud på ytterligare mål, de fasta situationerna utgjorde ett ständigt hot. Nästa match spelas borta mot division 3-laget IK Gauthiod, lördag 8 mars. Däremellan spelar B-laget två matcher, hemma mot Sjuntorp på lördag (15.00) och borta mot Lödöse/Nygård på onsdag (19.00).

Jonas Andersson