LEIF B- Nödinge A 1-2

LEIF B- Nödinge A 1-2 Reservlagets första match slutade med uddamålsförlust mot division 6 laget Nödinge, matchen som spelades på Stommen i regn och snålblåst dominerades av LEIF under större delar av matchen men Nödinge gjorde målen och dom målen var fina.

Det första som kom efter ca 10 minuter i första halvlek var en stenhård frispark från 20 meter och där Edets målvakt var chanslös, det andra målet kom efter 5 minuter i den andra halvleken och det var en frispark som lobbades över mur och målvakt, kanske inte helt otagbart egentligen.

Edet ställde upp med följande lag: Niklas Christiansen – Mattias Karlsson, Martin Karlsson, Christian Andersson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Peter Mattsson, Andres Mortensen, Tomas Älvenholm – Jonas Erlandsson, Medi. Avbytare var Sebastian Arvidsson, Erik Leinonen.

Sebbe och Erik gick in i paus istället för Mikael B och Dick, dessa båda kom in i matchen igen i mitten av andra och det var också Dick som gjorde Edets tröstmål.

Sammanfattningsvis var det väl vi som var det lite starkare laget, Nödinge föll tillbaka i båda halvlekarna, vi kunde dock inte sätta in mer än ett mål trots stundtals bra anfallsspel av framförallt Tomas, Mikael B och Medi, övriga laget gjorde en hyfsad insats, det var ju trots allt första matchen för i år, B-lagets nya coach Tony Johansson kunde ju fått en bättre start men träningsmatcher är ju till för att hitta rätt modell och den kommer säkert att finnas snart.

Krister