IK Gauthiod – LEIF 1-1 (1-0)

1-0 (23)
1-1 (53) Johan Lilja (Thomas Johansson)

Laget: Tom C – P. Mattsson, Joakim B, Nils O, Jonatan G – Martin E,
Mats J, Thomas J, Niklas G – Johan L, Marcus O

Byten: Christian A in – Joakim B ut (65)
Jesper Ä in – Marcus O ut (70)
Andres M in – Martin E ut (70)
Marcus O in – Niklas G ut (84)

Kommentar: Utmärkta förutsättningar när LEIF spelade fjärde
träningsmatchen för året. Konstgräsmattan i Grästorp var inbjudande och mest inspirerade tycktes gästerna vara. De för dagen helsvarta LEIF-laget svarade för en mycket homogen insats och lördagens drabbning gav många positiva svar. Trots en bra inledning på matchen var det ändå Gauthiod som kunde ta ledningen i den 23:e minuten. Ett inkast resulterade i ett inlägg, som kunde touchas in i mål förbi en maktlös Tom Christiansen. Lilla Edet vaskade fram ett par fina kvitteringschanser i den första halvleken, men 1-1-målet lät dröja till den 53:e matchminuten. Thomas Johansson serverade bollen elegant till Johan Lilja, som ensam med hemmalagets burväktare inte gjorde något misstag. Nästa match för Lilla Edet spelas hemma mot Ödeborg på lördag. Avspark på Stommen sker klockan 12.00.

Jonas Andersson