Andra raka segern

Reservlaget tog sin andra seger mot div.6 motstånd på söndagseftermiddagen när man i Trollhättan slog Åsaka med 2-1

Edet hade grepp om spelet större delen av matchen, Jonas Erlandsson gjorde 1-0 målet efter ca 20 minuter, fint framspelad av Mats Johansson och Janne Svart, Åsaka kom tillbaka något mellan 25:e och 35:e minuterna då man fick ett par hörnor men mer blev det inte.

LEIF ställde följande lag på benen denna gång, Emil Bengtsson – John Olofsson, Jonathan Gustavsson, Emil Lundblad, Martin Karlsson – Kent Eriksson, Mats Johansson, Janne Svart, Medi – Jonas Erlandsson, Jesper Älvenholm, abytare var Sebastian Arvidsson och Andres Mortensen.

Andra halvlek blev den första lik, Edet hade det mesta och bästa av spelet och efter ytterligare ett snyggt anfall, även denna gång signerat Mats Johansson, Mats klackade fram bollen till Kent som serverade Jonas bollen och som sedan kunde slå sitt och Edets andra mål.

Åsaka hade en stund tidigare kvitterat till 1-1 genom ett slarv i Edets försvar.

Båda reserverna byttes in efter 10 minuter i andra halvlek, Sebastian visade än en gång att han tagit ett steg till inför denna säsong, Andres gick in på topp och gjorde ett jättebra inhopp.

LEIF gjorde ett stabilt intryck, mittbackarna Jonathan och Emil gick jättebra ihop igen, ett mycket rutinerat mittfält ihop med en Jonas i målform gjorde att det blev en relativt enkel seger denna gång.

Tempot var väl det som saknades mest i matchen som gick på Granngårdens fina grusplan

Krister Andersson