Lilla Edets IF B- Alfhems IK A

Reservlaget gjorde ännu en habil insats när laget på lördagen mötte Alvhems A-lag på Stommen.
LEIF vann med 3-2 efter mål av Mikael Bengtsson och Martin Karlsson i frösta halvlek och ett mål av Jesper Älvenholm på straff i den andra.

Lagupställningen denna gång var följande. Emil Bengtsson-Mikael Andreasson, Emil Lundblad, Martin Karlsson, Sebastian Arvidsson – Mikael Bengtsson, Kent Eriksson, Marko Mustanoja, Andres Mortensen – Jesper Älvenholm, Jonas Erlandsson. Avbytare var Tomas Älvenholm och Meddi.

Mikael Bengtssons mål var mycket snyggt, skott från relativt långt håll upp i underkant ribba och in, Martin Karlssons mål var en nästan lika snygg vänster strumprullare i backen och in otagbart bakom målvakten.

Kent Eriksson tvingades utgå redan efter 20 minutere med en vadskada och Meddi hoppade in på topp och Jonas E gick ned på inre mittfält, Meddi skapade ett flertal målchanser under matchen och hade bland annat två skott i ribban.

Lilla Edet var det starkaste laget sett över hela matchen, Alfhem skapade inte mycket framåt och det som kom tog Emil hand om på ett bra sätt.

Andres gick ut efter 10 min. i andra halvlek och Tomas Älvenholm kom in och det blev ett riktigt bra spel mellan dom båda bröderna, Jesper blev klart fälld av målvakten men dommaren missade det och vi fick istället en straff när Meddi blev knuffad i ryggen en stund senare.

Andres kom in igen när Jonas Erlandsson gick ut när det var 20 minuter kvar, Jonas kom in igen när Mikael B gick ut 10 minuter kvar av matchen.

Hur kunde det då bli 3-2, ja det första målet kom på en straff när en Alfhemspelare blev fälld, det andra målet kom till när en spelare från Alfhem sprang in från avbytarbänken, i misstänkt offsideposition, spelade bollen till en lagkamrat, sprang och ställde sig i offsideposition igen, fick bollen och gjorde mål. Så kan det gå.

Nu har inte B-laget några matcher före träningslägret, duon Sager och Andersson är fortfarande obesegrade, visserligen bara uddamålssegra men ändå.

Krister A