Även B-Laget kryssade!

Skoftebyn- LEIF B 1-1

Trots lite strul i gästboken med oklarheter om matchstart var vi igång med uppvärmningen i god tid, det regnade och var kallt men humöret på Edetspelarna var det inget fel på.

Följande lag ställdes på benen.

Emil B – Mikael Andreasson, Jesper Nyqvist, Emil Lundblad, Martin Karlsson – Andres Mortensen, Markku Mustanoja, Christian Andersson, Peter Mattsson – Medi, John O

På bänken hade vi denna gång Dick M, Andreas Berg och Nicklas Schlosser,

Matchen började med ett klart övertag för Skoftebyn som kanske inte skapade några direkta chanser men spelet förde dom, vi arbetade oss in i matchen mer och mer men när deras 1-0 kom var det faktiskt ett ganska logiskt resultat.

Markku var väl den av Edetspelarna som var närmast att göra mål när han sköt från 25 meter strax utanför.

Det hände några fler saker i första halvlek som är värda att notera, Peter M fick ett gult kort när han hårt tacklade en av Skoftebyspelarna, domaren avvaktade då Skoftebyn hade kontroll på bollen, han avvaktade tills en av våra spelare rörde bollen, då blåste han frispark till Skoftebyn och varnade Peter, han kanske sett för mycket på hockey den senaste tiden för där har man sådana regler.

Den andra saken som är värd att nämnas är, Tunnel, Tunnel, Tunnel, Tunnel, det var återigen Peter som var inblandad, han hade väl satt in några patenterade tacklingar och när han sedan råkade få bollen mellan benen ropade Skoftebyspelaren som han spelade mot, Tunnel, Tunnel, Tunnel, Tunnel, det utlöste många skratt bland publiken och på Edetbänken.

Vi bytte ut Medi i paus till förmån för Dick och det visade sig vara ett mycket viktigt byte för resultatet av matchen, när det gått en kvart i andra halvlek slog Martin Karlsson ett inlägg som Dick nicktouchade i mål och efter det tog vi över matchen, vi skapade en hel del farligheter framför Skoftebyns mål men bollen ville inte in.

Skoftebyn kontrade några gånger men det blev inget direkt farligt, Emil gjorde väl en ordentlig räddning på hela matchen.

Emil Lundblad fick krampkänning när det var 20 minuter kvar och både Berg och Schlosser fick börja värma upp, Emil kunde dock fortsätta och med den typ av matchbild det blev ville inte lagledningen ändra något i laget, tråkigt för avbytarna men det blir så ibland när man tar över matchen och skapar så mycket som vi gjorde.

Sett över hela matchen så gjorde vi en bra match, kanonstark backlinje, ett centralt mittfält med Christian A ihop med Markku var också starkt, John Olofsson på topp var också ett lyckat drag, John höll Skoftebyns försvar i arbete under stora delar av matchen och när Dick Müller gör sin starkaste halvlek i LEIFtröjan kände sig lagledningen riktigt nöjd med sin laguttagning.

Vi spelade helt utan extra spelare från A-laget, vi använde tre avbytare från senaste A-lagsmatchen, Andres, Mattson och John, desto starkare att kunna mönstra ett sådant lag med tanke på att flera föll bort genom arbete m.m.

Kombinationen Andersson och Sager är fortfarande obesegrade i år.

Krister A 2007-05-18