Det regnar och regnar

Reservlaget tog emot Skara FC på Ekaråsen i söndags eftermiddag och det regnade som vanligt när B-laget har match.

Vi ställde upp med följande lag denna gång: Emil B - Mikael A, Emil L, Martin K, Nickas Schlosser – Andres M, Christian A, Markku M, John O – Jesper Ä, Medi.

Reserver var Tomas Ä, Dick M och Kent E.

Matchen började i ett rasande tempo, lagen växlade chanser och vi hade dom bästa, Medi över från 5 meter, Jesper och John var också nära, detta redan i första kvarten, efter en halvtimma slog Andres en lysande passning till Jesper som fick till en briljant avslutning och vi ledde med ett noll.
Det var länge sedan vi såg en så bra B-lagsmatch på Ekaråsen, både vi och Skara bjöd på fina anfall och när det var 2 minuter kvar av första halvlek fick dom in kvitteringsmålet, det kändes lite snopet, det kom efter ett individuellt misstag på mitten och Skaraspelaren som fick bollen gjorde en bra avslutning.

I paus bytte vi ut Christian A mot Kent E och Andres mot Tomas Älvenholm, det verkade som om vi skulle klara av att vinna matchen, vi tog över mer och mer och vi skapade (precis som A-laget) mängder med chanser men det ville sig inte riktigt, vi gjorde flera byten i andra halvlek, Dick kom in istället för John som fått en höftskada, Jesper Ä gick ut en stund och Christian gick in på topp, Jesper kom tillbaka och då gick Medi ut.

Tomas Älvenholm visade återigen att han är en perfetkt innhoppare i paus, hans fart och aggresivitet skapar många chanser, synd bara att han inte passade snett bakåt till två fria Edetspelare, där tappade vi troligen två poäng, han passar nog nästa gång.

Nicklas Schlosser var rent lysande i första halvlek på en ovan plats, sedan tog orken slut något, Medi gjorde också en bra första halvlek, Jesper Ä är bra hela matchen men måste sluta skaffa sig varningar hela tiden, försvaret gjorde en totalt sett bra insats med Emil Lundblad i mitten i väldigt bra form, A-laget snart tror jag.

Mittfältet kom bort lite denna gång, passningarna till Jesper i den första halvleken blev långa och han blev ensam och hade inget understöd, i den andra halvleken blev det bättre, vi skapade jättemånga chanser, tänk om Christian gjort mål på någon av sina rusningar in i straffområdet, då hade man aldrig fått ned honom i försvaret igen.

Alltså oavgjord match och det finns fortfarande en ledare som inte förlorat i år.

På lördag är det hemmamatch, då får jag tillbaka mitt specialjobb, att köra Lasse Stefanz ”Det regnar och regnar” gång på gång, tack Jonas.

Krister