Fortfarande obesegrade

Trollhättans BoIS – LEIF 1-4

0-1 (4) Martin Erlandsson (Marcus Olsson)
0-2 (12) Jonas Björk
0-3 (57) Stefan Berndtsson (Mattias Alström)
1-3 (74)
1-4 (85) Mats Johansson (straff)

Varning: Niklas Graff

Tom C – Nils O, Joakim B, Mattias A, Jonatan G – Jonas B, Martin E,
Mats J, Niklas G – Stefan B, Marcus O

Byten: Niklas G ut – Jesper Ä in (62)
Marcus O ut – Andres M in (64)
Stefan B ut – Peter M in (75)

Kommentar:
De två på papperet tuffa bortamatcherna mot Elmer/Fåglum och
Trollhättans BoIS har givit full pott. Segern på Torsbovallen i onsdags
grundlades i matchinledningen då vi kunde gå fram till en 2-0-ledning efter knappa kvarten. Det definitiva avgörandet kom 12 minuter in på den andra halvleken när Stefan Berndtsson kunde göra sitt första seriemål i Edet-tröjan, fint framnickad av Mattias Alström. Gästerna spelade ett mycket bra försvarsspel under hela matchen och TBIS chanser var lätträknade. Framåt kan man konstatera att kantspelet börjar fungera allt bättre och publiken bjöds på en del fina framstötar av det för dagen helsvarta bortalaget . För killarna var det givetvis extra inspirerande denna kväll med alla tillresta LEIF-supportrar som kantade planen. Efter sju spelade omgångar är Lilla Edet fortfarande obesegrade. Nästa match, som blir en seriefinal, spelas hemma på Ekaråsen på lördag då Arentorp kommer på besök.

Jonas Andersson
Tränare