Första vinsten

Reservlaget åkte till Halvorstorp på fredagskvällen för att möta ett Trollhättelag utan tidigare poäng, ett par återbud gjorde att vi åkte med endast en reserv, vi ville inte dubblera med någon extra A-lagsspelare för A-laget skulle spela en tidig seriefinal på lördag eftermiddag.

Vi ställde upp med följande manskap: Emil Bengtsson-Mikael Andreasson, Jesper Nyqvist, Martin Karlsson, Niklas Schlosser-Mikael Bengtsson, Markku Mustanoja, Christian Andersson, Sebastian Arvidsson-Medi, John Olofsson, på bänken satt Andreas Berg.

Vi startade mycket bra, tryckte ned motståndarna och skaffade oss två hörnor inom 5 minuter från matchstart, Mikael Bengtsson slog båda, på den andra kom bollen tillbaka till honom och han slog ett distinkt skott i bortre burgaveln som målvakten var chanslös på.

Fortsättningsvis i matchen så har Halvorstorp helt klart mer boll, dom utnyttjade sitt numerära överläge på inre mittfält där Christian och Markku hade det svårt och blev överspelade gång på gång, anfalssmässigt var vi ganska duktiga Mikael B, Medi och framförallt John sprang riktigt bra i första halvlek, orken kanske tröt lite i andra för då fick vi inte upp och fast bollen många gånger på Halvorstorps planhalva.

Försvarsmässigt var det en annan business, mittförsvararna Jesper och Martin var otroligt bra, lägg till att Emil var fantastisk och gjorde några grymma räddningar. Däremot var ytterbackarna var inte lika starka som förra matchen mot Skara då både Mikael och Niklas gjorde en kanonmatch, nu var det lite svårare denna gång men vi lyckades hålla undan och vinna med 1-0

Andreas Berg kom in när Mikael B blev trötta i mitten av andra och det var väl inte konstigt att han blev trötta, Mikael, Sebbe, Schlosser, Andreas och Medi spelade alla 90 minuter i juniorlaget på torsdagen så det är ju ganska förståligt att vi inte orkade hela matchen.

Matchen blev i slutet lite stökig, en från Halvorstorp fick rött kort, en annan stämplade Martin K på hans ädlare delar men Martin bara blängde på motståndaren och spelade vidare, det var tur inte publiken sprang in och tog tag i domaren för då hade vi väl förlorat matchen med 3-0.

Domaren var förresten bra, han överdrev inte blåsningarna och när det började hetta till åkte korten fram.

Emil, Jesper och Martin var våra främsta denna gång, jag har nog aldrig sett Martin vara så hänsynslös i brytningarna som mot Halvorstorp, John och Medis första halvlek var också bra.

För övrigt regnade det lite och Andersson är fortfarande obesegrad.

Krister A