4 x Medi

Lilla Edets IF - Lidköpins IF 4-1

B-laget tog emot Lidköpings IF på lördagseftermiddagen på ett stekhett Ekaråsen, årets hetaste match kan man säga både om vädret och om fotbollen.

Lilla Edet ställde upp med följande manskap: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Martin Karlsson, Emil Lundblad, Niklas Schlosser – Andres Mortensen, Christian Andersson, Kent Eriksson, Mikael Bengtsson – Medi, Marcus Olsson.

Reserver var Andreas Berg, Sebastian Arvidsson och Jonathan Gustafsson.

Det varma vädret gjorde att vi bytte flitigt mellan spelarna så vi kommer inte att rapportera några byten här.

Olsson som varit avstängd i A-laget skulle få spela en halvlek och på den halvleken satte han sin prägel kraftigt, han spelade fram Medi tre gånger, två gånger bröt han sig fram från höger och en gång från vänster och passade till den lilla måltjuven Medi som bara hade att raka in bollarna, det tredje målet kom efter 40 minuter och då hade Lidköping kvitterat en gång efter en för dåligt slagen bakåtpassning av en Edetspelare.

Olsson hade en nicklobb i den 45:e minuten som var nära att gå in och det var det sista han gjorde i matchen.

I den andra halvleken spelade vi med ett riktigt ungt lag då Kent gått ut, Andreas Berg, Mikael B, Medi, Andres och Jonathan fick till några riktigt fina anfall, Medi hade ett par chanser till han kunde satt, bland annat en nick som gick strax utanför.

Nu var det inte så att Lidköping var dåliga, dom skapade flera målchanser men Emil var på ett strålande humör och räddade allt.

Mittbackarna måste ocksåfå ett eget avsnitt, Martin spelar med stor pondus och är just nu i en riktigt bra form, Emil L gjorde en fruktansvärd tillbakalöpning på 40 meter och räddade på mållinjen, det är inte konstigt att det går bra just nu i B-laget med sådan inställning som våra mittbackar har.

Christian A spelade återigen defensiv mittfältare och han blir bättre och bättre på den platsen, han kan naturligtvis spela vänsterback också men Schlosser har börjat vänja sig vid platsen och vill väl inte släppa den ifrån sig, Mikael A på högerbacken spelade stabilt och lär inte heller flytta på sig.

Det saknades ju en del spelare i truppen denna vecka så juniorerna fick återigen vara med i B-laget, vi vill ju inte slita för hårt på dom men ibland kan det inte hjälpas, nästa vecka hoppas vi att det finns fler seniorer att välja mellan.

Avslutningen på matchen blev som den började, Medi gjorde mål, denna gång på straff efter att han själv blivit fälld, han var fjärde straffskytt men dom övriga tre var utbytta så det var bara för honom att sätta denn snyggt intill målvaktens högra stolpe och så var det tack för i afton.

En mycket bra match, från båda håll faktiskt, men vi hade Medi.