3 poäng

Skepplanda – LEIF 0-3 (0-2)

Kommentar: Det var ingen fröjd för ögat, men huvudsaken var att det blev tre poäng. Vi nådde inte alls upp i normal standard i den gassande solen på Forsvallen, men lyckades ändå få med oss tre poäng. Vi var effektiva när chanserna dök upp och spelade än en gång ett disciplinerat försvarsspel.
SBTK inledde optimistiskt under den första kvarten och vårt ledningsmål i den 19:e minuten var inte helt logiskt, men inte desto mindre välkommet. Jonas Björks distansskott smet in under hemmamålvakten och 0-1. Strax därefter kunde vi öka på till 2-0, vilket var ställningen i pausvilan. Spiken i kistan kom när Mattias Alström slog in 3-0 i den 68:e matchminuten. SBTK var ett slaget lag och Lilla Edet hade tagit fjärde raka segern. Återstår att se om formen håller i sig när det än en gång vankas seriefinal på Ekaråsen. Lidköpings IF kommer på besök nu till lördag och avspark sker klockan 15.00.

Tränare Jonas Andersson