Första, Andra, Tredje

Derbyt mellan Inlands och LEIFs reservlag slutade med en mycket rättvis Edet seger efter en nära nog konstant press mot Inlands mål i första halvlek, båda lagen kom till start utan några ordinarie A-lagsspelare och det kanske var vår just nu större bredd som avgjorde.

Vi ställde upp med följande lag denna gång: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Martin Karlsson, Emil Lundblad, John Olofsson – Andres Mortensen, Markku Mustanoja, Christian Andersson, Mikael Bengtsson – Medi, Tobias Gustafsson. Avbytare var Dick Müller och Andreas Berg. Niklas Schlosser var också med men han försvann redan på uppvärmningen.

Som sagt, vår första halvlek var helt otroligt bra, alla spelare var tända till max och Inland kom ingenstans, vi var först på varenda boll, tvåa på varenda boll och till och med trea om det behövdes, det gjorde det sällan, vi spelade ut fullständigt, fina anfall gång på gång, helt otrolig fotboll.

Målet kom efter 28 minuter, Andres slår ett fint inlägg och efter ett par missar från Inlands försvar och från våra anfallsspelare petade Medi (vem annars) in bollen. Direkt efter avspark får vi en chans till när Medi återigen kommer fri men målvakten gör en bra räddning.

Ytterligare en stund senare och efter ytterligare ett fint anfall på högerkanten skjuter Andres ett hårt skott som tar på handen/armen på en Inlandsförsvarare, domaren upptäcker inte detta och bollen går ut till hörna.
Två minuter kvar på första får Tobbe G en smäll på sin onda fot och Dick kommer in.

I den andra halvleken fortsatte vi som i den första, efter fyra minuter har vi ett snyggt anfall på vänsterkanten där Dick slår ett inlägg med sin känsliga vänster, över målvakten och där kommer en helt fri Andres och bredsidar bollen i ribban, en dyknick där och det hade blivit
2-0.
Andres försökte revanchera sig strax efteråt när han skjuter ett mycket hårt och fint skott som Inlands målvakt gör en jättebra räddning på.

2-0 kom dock till slut, Inland fick väl lite mer att säga till om i den andra halvleken men dom skapade inga farligheter direkt och vårt andra mål kom efter att den andre inhopparen Andreas Berg som efter ett fint anfall slog ett inlägg från höger som Tobbe G (som kommit in igen istället för Dick som totalt spelade 9 minuter) tog ned och bredsidade in förbi målvakten.

Inland fick till ett tröstmål åtta minuter kvar och det blev i slutet lite oroligt ändå, hade vi tappat poäng hade det känts som en förlust efter det enormt fina spelet och den totala dominans vi haft under matchen, nu blev det 2-1 till och det kändes skönt att äntligen få slå dom.

Vi spelade aggressivt över hela plan, precis som vi sagt innan match att vi skulle göra i derbyt, hela backlinjen var otroligt bra, mittfältet gör sin bästa match för året och anfallsparet satte Inlands backlinje i många svårigheter, den ende som inte fick visa upp normal standard var väl Emil B som inget hade att göra.
Nämnas kan också att Andreas Berg spelade dom sista 23 minuterna och under den tiden spelade han på tre olika platser, allround kallas det för.

Krister A