Årets första förlust

1-0 (21)
2-0 (24)
2-1 (44) Jesper Nyqvist
2-2 (54) Martin Erlandsson (Andres Mortensen)

Varningar: Tobias Gustafsson, Peter Mattsson.

Laget: Tom C – Peter M, Jesper N, Mattias A, Jonatan G – Jonas B, Nils O, Martin E, Niklas G – Marcus O, Stefan B

Byten: Niklas G ut – Jesper Ä in (32)
Marcus O ut – Tobias G in (37)
Jonas B ut – Andres M in (46)
Andres M ut – Marcus O in (70)

Kommentar: Årets första förlust kom på Lindvallen. Hemmalaget grundlade
segern i den första halvleken då man var betydligt hetare än sina motståndare. Det var utan tvekan den sämsta LEIF-halvleken för året och gästerna var inte alls lika löpvilliga och ambitiösa som vi vant oss vid att få se tidigare under året. Trots Vinningas övertag lyckades Lilla Edet få till stånd en reducering i den sista spelminuten av den första akten. Jesper Nyqvist höll sig framme på en hörna och tryckte in 2-1. I den andra halvleken fick LEIF en smakstart med en kvittering signerad Martin Erlandsson i den 54:e minuten. Ett välplacerat skott ställde Vinningas burväktare utan pareringschans och nu vädjade de tillresta Edet-supportrarna morgonluft. Hoppet släcktes dock tio minuter före slutet, då hemmalaget på en tilltrasslad situation i straffområdet lyckades få in bollen i nät. 3-2 och Lilla Edet var ett slaget lag.

Tränare Jonas Andersson