Förlust för Reservlaget mot Vara.

Skolans plan var förvånansvärt bra efter allt regnande den sista tiden, bra jobbat av personalen som fyllt i grus, klippt och kritat.

Matchen startade med ett aggresivt spelande Vara som dominerade spelet klart i den första halvleken, trots det gjorde vi det första målet, ett inlägg från höger som styrdes in men tyvärr blev det avvinkat för offside.

Vi startade med följande lag: Jonathan Gustafsson – Mikael Andreasson, Emil Lundblad, Martin Karlsson, Peter Mattsson – Andres Mortensen, Christian Andersson, Kent Eriksson, Jonas Erlandsson – Medi, Tobias Gustafsson.
Avbytare var Mikael Bengtsson och Janne Svart.

Det första som hände i matchen var att vår målvakt för dagen (Emil och Tom skadade) Jonathan Gustafsson fick en kraftig smäll på smalbenet och haltade betänkligt under en lång period efteråt, sedan fick Peter Mattsson, en av våra avbytare från A-lagsmatchen en smäll i huvudet och började blöda kraftigt, så kraftigt att lagledningen beslutade att han inte skulle spela mer i matchen och vi fick skicka in Mikael B på högerbacken och det är väl inte precis hans bästa plats.

Lagledningen gjorde lite ändringar i paus, Jonas E går in centralt i mitten, Christian A går ned som vänsterback och Mikael B flyttar fram ett steg till mittfältet. Detta gjorde att vi fick bättre balans i laget och vi tog över spelet eller vi kanske jämnade ut spelet en aning kan man säga.
Vi pratade också en del i paus om att vi inte ger upp, Tobbe, Jonas och några till såg till att det blev en lite bättre tändning i den andra halvleken.

Vi fick också ett mål som Christian Andersson gjorde med huvudet i ett klungspel efter hörna.
Vi spelade bra anfallsfotboll stundtals men Vara var trots allt det bättre laget och gjorde också sitt fjärde mål till slut, matchen slutade alltså 1-4 och det var ett rättvist resultat, kanske skulle vi gjort något mål till i den andra halvleken men när vi har en toppforward som enligt linjemannen på vår sida sprang mest offside i Sverige så blir det inte så mycket mål, linjemannen missade dock kraftigt en gång och han erkände det inte trots att vi pratade länge om det med honom.

Jag skall inte ta fram någon speciell spelare denna gång, jo förresten Jonathan G som stod i mål, han klarade sig utmärkt.
Jag skall däremot också påpeka att det kan tyckas att det var dåligt med folk på bänken, kom ihåg att vi fick sena avhopp av Markku och LilleBerg, Schlosser, Sebbe och John var bortresta, Dick och Sandbäck skadade så det finns allt resurser.

Vårens sista match för B-laget slutade med min första förlust för året (jag var bortrest mot Götene) men jag satsar för fullt på att komma tillbaka i full form (ihop med Erling) till hösten,
ha en fin sommar.

Krister A