Vinst innan semsteruppehåll

LEIF-Skoftebyns IF 5-1 (3-1)

1-0 (7) Marcus Olsson (Stefan Berndtsson)
2-0 (14) Marcus Olsson (Niklas Graff)
2-1 (21)
3-1 (36) Stefan Berndtsson (Marcus Olsson)
4-1 (71) Marcus Olsson (Niklas Graff)
5-1 (85) Joakim Berg (Mattias Alström)

Varningar: Martin Erlandsson, Mattias Alström.

Laget: Tom C - Jesper N, Joakim B, Mattias A, Jonatan G - Jonas B, Martin E, Nils O, Niklas G - Stefan B, Marcus O

Byten: Jesper N ut - Tobias G in (66)
          Martin E ut - Mats J in (66)
          Stefan B ut - Jesper Ä in (73)
          Marcus O ut - Andres M in (83)

Kommentar: LEIF avslutade vårsäsongen med en viktig "femetta" hemma på Ekaråsen. Laget tog därmed en halv revansch efter det oavgjorda bortamötet på Nysätra, som slutade 1-1. Siffrorna kan antyda att det rödblå hemmalaget var överlägsna, men så var faktiskt inte fallet. Efter en bra start där LEIF ryckte åt sig en 2-0-ledning kom trollhättelaget starkt igen. Reduceringen till 2-1 blev en injektion för "Skofta", men istället för kvittering kunde Stefan Berndtsson göra ett psykologiskt viktigt 3-1-mål med nio minuter kvar till pausvilan.
Den andra halvleken bjöd mestadels på ställningskrig innan Marcus Olsson punkterade matchen med sitt tredje mål för kvällen. På egen hand satte han 4-1 bakom gästernas burväktare och därmed var saken klar. Joakim Berg fastställde sedan slutresultatet med sitt första mål för säsongen.
Lilla Edet har nu ett par veckors ledighet innan träningen åter drar igång den 21 juli. Första träningsmatchen spelas borta mot Trönninge IF lördagen den 28 juli, därefter följer ytterligare två träningsmatcher mot Ahlafors IF respektive Sjömarkens IF.

Tränare: Jonas Andersson