Trönninge IF – Lilla Edets IF 3-3 (0-1)

0-1(24) Stefan Berndtsson (Marcus Olsson)
1-1 (48)
1-2 (54) Jonas Erlandsson (Stefan Berndtsson)
1-3 (75) Mats Johansson
2-3 (80)
3-3 (88)

Varningar: Mats Johansson, Stefan Berndtsson.

Laget: Tom C – Tobias G, Joakim B, Mattias A, Jonatan G – Andres M, Mats J, Nils O, Niklas G – Stefan B, Marcus O

Byten: Marcus O ut – Jonas E in (42)
Tom C ut – Emil B in (46)
Joakim B ut – Jesper N in (46)
Jonatan G ut – Martin K in (46)
Andres M ut – Paul H in (46)
Stefan B ut – Mikael B in (60)
Tobias G ut – Joakim B in (80)
Jonas E ut – Marcus O in (86)
Mikael B ut – Andres M in (87)

Kommentar: Sommarens första träningsmatch spelades mot division 4-laget Trönninge IF, några kilometer utan Halmstad. LEIF såg länge ut att gå segrande ur striden, men slarvade bort en till synes säker vinst under matchens avslutande tio minuter. Nu var förvisso inte resultatet det viktigaste,utan snarare att vi skulle få upp matchtempot igen efter ett par veckors vila. Stundtals såg det riktigt skapligt ut, men det finns betydligt mer att hämta inför serieupptakten som sker borta mot Vara nästa fredag. Ytterligare två träningsmatcher ska avverkas innan höstpremiären. På onsdag möter vi division 2-laget Ahlafors IF, som blir en mycket intressant värdemätare. Matchen spelas på Sjövallen. På lördag gästas Ekaråsen av Sjömarkens IF, då det blir både A- och B-match.