Inställd B-Lagsmatch

Inställt mot IFK Trollhättan.

B-lagsmatchen som skulle gå på onsdag på Ekaråsen har blivit inställd på grund av att IFK inte längre har spelare nog till ett B-lag, dom lämnar w.o. till oss denna vecka och troligen kommer dom att dra ur laget ur serien.

Vi i Lilla Edets IF tycker detta är jättetråkigt, det är synd om en så fin förening som IFK Trollhättan att behöva göra så här, dels därför att det alltid är ordning och reda när man kommer dit, bra ledare och spelare att ha att göra med, men också rent sportsligt, tappar man spelare mitt i säsongen så är det inte så mycket att göra åt, det är bara att hoppas att det blir som för oss, vi var själva i den situationen förra året att vi inte hade spelare till två lag och vi fick också lämna två w.o. i slutet på säsongen men det har ju vänt för oss så varför skall det inte kunna vända för IFK.

Om ni kommer ihåg mitt referat från förra matchen ”Det går inte att slå dom” så minns ni också att vi kommer närmare och närmare och denna vecka hade vi på känn att vi skulle ta dom, tråkigt nog fick vi inte visa detta.

Lycka till i fortsättningen IFK.

Lagledare Krister Andersson