Lidköpings IF - LEIF B 4 – 2

Reservlaget åkte på en ny förlust på onsdagskvällen borta mot Lidköpings IF, vi hade stora problem med att hinna till matchstart och på grund av en missad buss vid Ale Torg blev vi tvungna att spela dom första 3 minuterna med 2 man mindre på plan.

Det var alltså inte den optimala starten med en minimal uppvärmning och mycket riktigt tog också LIF ledningen med 3-0 redan under dom första 20 minuterna.
Alla tre målen på liknande situationer med att en forward kom ensam och petade bollen förbi en utrusande Emil i LEIF målet.

Vi ställde upp med följande lag.

Emil Bengtsson – Peter Mattsson, Jesper Nyqvist, Christian Andersson, Adam Reidmoore – Nicklas Schlosser, Paul Holland, Jonas Erlandsson, Dick Müller – vakant, vakant.

Avbytare: Niklas Graff, Medi och Tomas Älvenholm.

Byten: Niklas Graff in i minut 1, Medi och Tomas Älvenholm in och Niklas Graff ut i minut 3
Efter 3 minuter har vi alltså det tänkta laget på plan.

Första halvlek är inte mycket att orda om, dom springer igenom och gör tre mål innan vi överhuvudtaget vaknar och övertaget i spel fortsätter under hela halvleken, Dick lyckas att reducera några minuter före pausvilan med ett välriktat skott som målvakten inte hinner ner på. Tyvärr får Lidköping in ytterligare ett mål, en frispark från kanten som vi inte lyckas komma upp högst på och en av deras spelare nickar in bollen förbi Emil.

I paus pratade spelarna ihop sig om hur vi skulle ändra vårt spel och i andra halvlek blev det också en helt annan match. Vi lyckades krympa ytorna på mitten genom att inte gå på så högt upp i banan och vi dominerade matchen efter detta.

Niklas Graff bytte med målskytten Dick i paus och i och med detta kan vi hålla i bollen längre stunder på offensiv planhalva.

Ytterligare en reducering kom genom att Medi fick bollen djupt inne i straffområdet och dribblade sig förbi ett par man innan han distinkt sköt bollen med vänstern in i borte gaveln, riktigt snyggt Kurre Hamrinmål (själv vill Medi likna det vid en annan berömd Svensk/Bosnisk spelares mål, men vi premierar lagspel här så vi nämner inga namn)

Vi trycker på för ytterligare mål men vi får inte till några riktigt vassa chanser trots att vi har mycket mer spel än Lidköping och matchen slutar 4-2 till hemmalaget.

Dick går in igen med 10 minuter kvar för att Schlosser nickat bollen med näsan och börjat blöda, Dick hinner med få en varning för tjat på domaren innan matchen är över, även Peter M får en varning i slutet av matchen men han fick den inte för att han pratade i alla fall.

Vi gjorde totalt sett en hyfsad match, dom äger första och vi dominerar i andra halvlek. Emil gör ett par bra räddningar i första, Jonas E och Tomas Ä sliter och jobbar och mittförsvaret spelar upp sig ju längre matchen går, nämnas skall också Adam Reidmoore som gör sin första match i LEIF tröjan och visar ett riktigt lovande spel, Paul Holland har ju redan spelat ett par matcher under hösten, dessa två Engelsmän gör att konkurrensen hårdnar och att det vill till att träna nu för dom som inte kunnat vara med dom sista matcherna på grund av skador och semestrar, till matchen mot Lidköping var det ju svårt att hinna till samlingen så där har jag förståelse för att alla inte kunde vara med, nästa vecka spelar vi på måndag, en elljusmatch borta mot Skara och då bör alla hinna till samlingen som kommer att vara klockan 17.00

Lagledare
Krister Andersson