Uddamålsförlust igen

Ny uddamålsförlust för reserverna.

I en sen elljusmatch i Skara på måndagskvällen åkte B-laget återigen på en uddamålsförlust, Skara FC som med sitt A-lag spelar i division 3, gjorde precis som i matchen på Ekaråsen, startade i ett rasande tempo som Edetspelarna hade svårt att hänga med i och efter första halvlek stod det 2-0 till hemmalaget, ett resultat som vi skall vara ganska nöjda med, Schlosser i målet räddade ett friläge och vi har nog tur ett par gånger när det blir klungspel i vårt målområde.

Vi ställde upp med följande laguppställning. Niklas Schlosser – Mikael Andreasson, Emil Lundblad, Jesper Nyqvist, Martin Karlsson – Mikael Bengtsson, Peter Mattsson, Andres Mortensen, John Olofsson – Jonas Erlandsson, Dick Müller.
Avbytare: Sebastian Arvidsson och Medi.

Vi har inte många chanser i den första halvleken och precis som mot Lidköping förra veckan har vi ett underläge med ett par mål innan vi vaknar till men i dom sista 10 minuterna har vi fått tag i spelet lite grann.

Redan i slutet av den första halvleken får Mikael A en lårkaka och byter med Sebbe, i paus går Medi in istället för Dick.

Vi fortsätter i den andra som vi slutade den första, vi har en del fina anfall och efter ca 15 minuter avslutar Mikael B ett mycket fint anfall med ett snyggt skott i bortre gaveln, vi fortsätter att spela fint anfallsspel, håller bollen på backen för det mesta och det ser riktigt bra ut och efter 25 minuter sätter Medi in kvitteringen.

Vi är alltså mycket bättre i den andra halvleken men ni skall veta att Skara var hyperfarliga hela tiden, blixtsnabba i sina löpningar, vårt försvarsspel är mycket bättre i den andra men det räcker inte utan Skara tar återigen ledningen, denna gång på nick efter hörna, vi har ett litet handikapp där, vår målvakt är för kort och får inte undan bollen som en längre målvakt kunde fått. Inget klagomål på Schlossis.

Mikael B går ut när vi kommer i underläge och Dick går in igen, vi går ner på tre i backlinjen när Jesper N flyttar upp på topp men det hjälper inte, ett par halvchanser, en bra nick från Emil L efter hörna men resultatet står sig, 3-2 till Skara.

Ett par saker måste jag nämna, Schlosser som ställer upp när vi har problem med målvakter, Sebbes högerbacksspel, Emil Lundblads otroliga andra halvlek, Martin Karlssons andra halvlek, Andres passningar, Jonas slit, Mikael Bengtssons löpningar, Dicks bästa och till sist, Peter Mattssons kompromisslösa spel som defensiv mittfältare, bäst i laget.

Domaren måste också berömmas han var inte bara den klart bäste domare vi haft i år, han var även den längste och han hade bra översikt över planen, en miss bara, målvakten tar upp bollen en andra gång, men det missade å andra sidan jag också.
För första gången i år blev jag tvungen att gå linjeman, trots att det var en måndag kunde alltså inte domarklubben fixa fram tre domare, mycket dåligt, tur att den domare som kom var så bra.

Det var alltså division tre tempo på matchen och en bra upplysning till B-laget om vad som kommer att krävas i framtiden, det gick mycket fort därute.

Nu var detta sista kvällsmatchen och jag måste passa på och tacka dom som ställt upp på dessa tidiga samlingar dom här två veckorna.
Nästa match är på söndag klockan 16.00 mot Halvorstorp

Tränare/Linjeman Krister A