Premiär för Damlaget

GAIS-LEIF 1-1 (0-0)

0-1 (53 min) Malin Erlandsson (Johanna Johansson)
1-1 (75 min)

Varning: Johanna Johansson

För första gången i Lilla Edets IF historia ställdes ett damlag på benen och för motståndet svarade GAIS på Valhalla IP.
Lilla Edet tog ett rejält grepp om matchen redan från första minuten och skapade flera heta målchanser men boll-uslingen ville helt enkelt inte in i mål, utan strök tätt utanför ribba och stolpar.

Andra halvlek startade som den första med en rejäl press mot GAIS målet, och till slut gav det utdelning genom en underbart slagen hörna från Johanna som Malin mötte med en perfekt pannträff och nickade in den i en chanslös GAIS målvakts högra kryss.

Tyvärr så fick GAIS på en av sina få chanser, efter en hörna rulla in kvitteringen efter lite kalabalik framför Sandra i LEIF målet.

Hela laget ska ha beröm för en väl genomförd match.

Premiärlaget: Sandra E, Sofia E, Tessie H, Malin E, Ellen N, Hanna B-M, Madde L, Malin O, Wiveca L, Johanna J, Micaela B, Nathalie C, Evelina W, Jenny K.

/AP