Vinst för B-Laget

LEIF B - Sjuntorps IF A 3-1

Reservlagets andra träningsmatch gick på Stommen i ett som vanligt mycket tråkigt väder, som tur är värmde spelet stundtals riktigt gott och det verkar som om vi skulle vara tillbaka i
gamla goda kämpatag med B-laget.

Vi ställde i lördags upp med följande lag: Emil Bengtsson – Erik Leinonen, Martin Karlsson, Christian Andersson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Jonathan Gustafsson, Andres Mortensen, Tomas Älvenholm – Medi, Jesper Älvenholm. Avbytare var Victor Lundin och Irfan.

Sjuntorp som skulle komma med sitt A-lag hängde väl hyfsat med i första halvlek men skapade inget direkt farligt, det saknades nog några spelare från förstauppställningen misstänker jag.
Sjuntorp kommer däremot inte att möta en sådan offensiv i serien som dom gjorde i lördags, vi hade nämligen med Jesper och Tomas Älvenholm, lägg därtill Medi som springer som han
aldrig gjort förr, han tar ett hemjobb i år som gör att han kanske inte orkar riktigt i offensiven, han jobbar hårt.

Jesper Älvenholm gjorde alla tre målen så vi kände oss tvingade att byta ut honom en stund men då tröttnade Tomas så fick byta in honom igen.

Victor gick in i paus itället för Medi och Irfan kom in efter 15 minuter i andra istället för Dick som ville spara foten.
Medi gick in igen i slutet när Jesper Ä gick av för en stund.

I den andra halvleken malde vi ned Sjuntorp rätt kraftigt, dom lyckades få in ett tröstmål till slut men jag kommer ärligt talat inte ihåg hur det gick till.

I denna match, precis som det förra var det offensiven som märktes mest, denna gång vann vi övertygande efter bra spel, nämnas bör att Erik L gjorde en kanon första halvlek, han tröttnade i andra men då hade vi nästan inget tryck mot oss.
Andres och Jonathan tog klart hand om mitten även om Jonathan ibland gick på för offensivt,
Mikael och Tomas på kanterna var det riktigt bra fart på och försvaret var i det närmsta felfritt.

Nästa match är mot Lödöse/Nygård på onsdag.