Uddamålsförlust för B-Laget

Lödöse/Nygård A – LEIF B 2-1

På onsdagskvällen spelades denna match som började med lagom blåst och en jättefin plan, årets bästa grusplan enligt vissa spelare.

När det gått 90 minuter och matchen slutade stod det 2-1 till Lödöse/Nygård och planen var snorhal och fylld med snöslask. Mitt högra öra var igensnöat efter att snön kom ned horisontellt. Det var vi som hade motvind men ändå förde vi spelet under stora delar av halvleken.

Vi var det bättre laget i första halvlek men det var ändå Lödöse/Nygård som ledde med 1-0 i paus.

I den andra halvleken ökade snön och blåsten och vi fick in en kvittering efter en kvart ungefär, den notoriske målskytten Jesper Älvenholm nickade mycket fint in ett inlägg från höger.

Sedan fick vi i slutminuterna släppa in ett mål till då Tom blev tvungen att släppa till en retur, det var blött, halkigt och det var dålig sikt, normalt sett hade han nog hållt den bollen.

Vårt lag denna kväll såg ut enligt följande: Tom Christiansen – Mikael Andreasson, Nils Olofsson, Christian Andersson, Emil Lundblad – Mikael Bengtsson, Martin Erlandsson, Andres Mortensen, Peter Mattsson – Jonas Erlandsson, Jesper Älvenholm.
Avbytare var: Medi, Victor Lundin och Dick Müller.

Alla tre avbytarna spelade då vi fick lite skador redan i paus på Andres, Emil och Jonas.

Sammanfattningsvis skall sägas att vi körde på i ett mycket högt tempo i början, spelkvaliteten blev dock lidande av hastigheten.
Vi måste försöka få fast bollarna längre i anfallen, just nu är det full fart fram och helst så hårt som möjligt, både passningar och tacklingar, dessa matcher, på grus, i snö och blöta, det är bättre att ta ett styrkepass, i alla fall för ledarna.

Nästa match är på onsdag mot Skepplanda, vi får hoppas på bättre väder.