Främmestad - LEIF

Främmestad-LEIF 3-2 (1-1)

0-1 (19 min) Johanna Johansson (Madde Larsson)
1-1 (25 min)
2-1 (65 min) Madde Larsson
2-2 (67 min)
3-2 (82 min)

Lilla Edet började matchen i ett ursinnigt tempo och pressade tillbaka Främmestad så att de nästan satt i knät på sin målvakt dom första tio minuterna. När den värsta chocken hade lagt sig jämnade dock spelet ut sig.

1-0 målet kom till efter ett fint samspel på vänsterkanten där Madde frispelade Johanna som avancerade några steg och drog till ett mäktigt skott rakt upp i nättaket, otagbart för målvakten. Efter lite kalabalik i Lilla Edets straffområde fick tyvärr en motståndarspelare sista foten på bollen och 1-1 var ett faktum.

Efter en hörna från Johanna 12 minuter in i andra halvlek studsade bollen ut till Madde som påpassligt stod strax utanför straffområdet och som utan att tveka mötte bollen med en bredsidevolley också det rakt upp i nättaket.

Främmestad var starka och lyckades forcera in ytterligare två mål, men sett till spelet kunde matchen ha slutat precis hur som helst.

Hela laget ska ha beröm för en väl genomförd match och härliga kämpatakter, med ett extra plus till Micaela och Tessie som ställde upp och stod i mål varsin halvlek när vår ordinarie målvakt var sjuk. De skötte sig utmärkt och kan inte lastas för de insläppta målen.

Laget: Michaela B, Tessie H, Sofia E, Emelie S, Ellen N, Wiveca L, Malin E, Madde L, Johanna J, Malin O, Nathalie C, Elin A, Lina M.

/ AP