LEIF-B – Älvängen 2-3

Förlust för B-laget mot Älvängen.

På söndag eftermiddag och på ett för första gången i år soligt Stommen mötte reserverna Älvängens A-lag och förlorade med 3-2

Solen hade stor inverkan på spelet i den första halvleken, den stod lågt i väster och detta skapade stora problem för spelarna, det var dock samma för båda lagen naturligtvis.

Älvängen började bäst och tog också ledningen relativt tidigt i matchen då en spelare går upp omarkerad på hörna och nickar in bollen, bristande markering från våra spelare där. Spelet i första halvlek var jämt fördelat mellan lagen men Älvängen leder med 1-0

Efter 20 minuter i den andra kommer Medi igenom på högersidan i straffområdet och blir neddragen, långt efter han slagit ifrån sig bollen faktiskt, domaren var uppmärksam och blåste straff, en straff som Jonas Erlandsson satte säkert vid sidan av stolpen. Bara fem minuter senare slår Älvängen ett långt inlägg från höger som går i en flack bana över Emil som kanske stod något långt ut denna gång.

När vi kom i underläge igen gjorde lagledningen ett offensivt byte, satte in Mattias Karlsson på backen och flyttade fram Emil Lundblad som efter bara några minuter på topp gjorde 2-2 efter att ha dragit ett par Älvängenspelare fram och tillbaka utanför straffområdet, bollen rullade otagbart in vid målvaktens högra stolpe.

Vi fick dock inte chansen att vinna denna match för strax efter 2-2 målet slogs återigen ett lågt inlägg från höger, denna gång var det total brist på kommunikation som avgjorde, Emil går ut för att ta bollen och Mikael A nickar bollen bakåt, riktigt snyggt faktiskt men som sagt i eget mål.

Sett till hela matchen gör vi en spelmässigt jämn match med Älvängen, men tre rena slarvmål gjorde att vi förlorade. Laget vi ställde upp med denna gång var följande: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson. Martin Karlsson, Christian Andersson, Emil Lundblad – Mikael Bengtsson, Peter Mattsson, Jonas Erlandsson, Erik Leinonen – Medi, Tomas Älvenholm. Avbytare var Victor Lundin och Mattias Karlsson.

Ett återbud från Andres gjorde att vi saknade en playmaker på innermitt, Jonas gick ned och tog platsen förtjänstfullt men han har nog inte Andres kvaliteter när det gäller passningar och att kunna lugna ner spelet, han kämpar ju däremot på värre än någon annan, tyvärr blev han skadad i knät igen och fick utgå i mitten av andra halvlek, Victor L kom in och gjorde ett bra inhopp.

Matchen var flera gånger på väg att bli för hård, det var mycket efterslängar och påhopp både verbala och fysiska från framförallt Älvängen, det är inte heller ofta man hör ett lag skälla så på varandra på den här nivån, domaren gjorde ju inte heller något för att stävja detta.

Krister A