Hur lyckades vi vända det här.

Denna rubrik började formas i mina tankar en bit in i andra halvlek när vi kvitterade till 2-2 när Medi sköt ett kanonskott som Vänersborgsmålvakten var chanslös på, när VIF strax efteråt gjorde 3-2 tänkte jag att det var ju synd att jag inte kunde använda just den rubriken, men det kommer väl fler chanser till det.

Fler chanser att göra mål hade vi definitivt i slutet av andra, Erik L kom fri på vänstersidan men tog ett felbeslut och sköt från långt håll.

Mattias K och Medi kom ensamma med målvakten och båda kunde skjutit mål men Mattias passade Medi istället och Medi försökte dribbla målvakten istället för att chippa in bollen, dom ser för mycket på TV pojkarna, det skall göras snyggt och helst skall dom runda målvakten två gånger för det gjorde Zlatan en gång, vad är det för fel på en vanlig tåfjutt.

Vänersborg visade sig vara det bästa motstånd B-laget mött i år, dom startade matchen på ett alldeles utmärkt sätt, släppte boll och sprang och körde helt enkelt över oss i den första halvleken, dom har 2-0 efter ca 20 minuter och vi tänkte att hur skall det här sluta, men dom skapade inte så hemskt många chanser vår målvakt för dagen var nog glad för det,

Vi kom upp lite grann i slutet och Medi reducerade till 1-2 genom att rulla bollen under målvakten efter ett bra förspel av Erik L (och Tomas som släppte bollen till Medi)
Sebastian A sköt från 20 meter ett kanonskott som tog i kryssribban och ut till hörna !!??

Dagens laguppställning var följande: Emil Lundbland – Mikael Andreasson. Martin Karlsson, Christian Andersson, Dick Müller – Sebastian Arvidsson, Andres Mortensen, Johan Lilja, Erik Leinonen – Medi, Tomas Älvenholm.
Avbytare var, Victor Lundin och Mattias Karlsson.

Mikael A gick av efter en halvtimma på grund av kraftig förkylning och Mattias gick in, Victor gick in i paus istället för Sebbe.

Andra halvlek var lite jämnare, VIF hade fortfarande mest och best spel men vi fick ju till lite mer spel i slutet.

På grund av att A-laget skulle spela på eftermiddagen mot Skara och att Emil Bengtsson jobbade blev vi tvingade att ställa en utespelare i mål, vi tog den längste vi hittade och Emil gjorde inte alls bort sig, dom första två målen VIF gör var helt otagbara för honom, en riktig målvakt kanske hade haft chans på dom sista två men det är ju inte alls säkert.

Andres var tillbaka i mitten men har en bit kvar till formen verkade det som, Tomas Ä fick inte med sig bollen som han brukar och Lilja var inte samma auktoritet som mot Skepplanda när han sist var med i B-laget, den som lyste mest i dagens match var Medi som gjorde båda målen och som sprang och sprang, som vi faktiskt berömt honom för tidigare i vår.
Övriga i laget gjorde väl ingen av sina bättre matcher men VIF var det bästa division 5 lag vi mött i år.

Nä vi lyckades inte vända matchen, när vi inte gör 3-3 på friläget och dom gör 4-2 i anfallet efter försökte jag hitta en annan rubrik och det jag gjort nu, det skulle egentligen stått

”SKJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT

Till sist måste jag bara nämna planen, den var helt otroligt bra, det hade kommit minst 25 cm snö under natten men den var borta, linjerna var raka och underlaget perfekt, mycket bra jobbat planskötarna. Nu i skrivande stund har det kommit ytterligare 20 cm snö, så påt igen bara.

Krister A 2008-03-24