Målrik match Skara

SKARA FC – LEIF 1-5 (0-2)

0-1 (4)          Martin Erlandsson (Mattias Ahlström)
0-2 (27)        Marcus Olsson (Stefan Berndtsson)
0-3 (77)        Jesper Älvenholm (Thomas Johansson)
1-3 (78)
1-4 (85)        Marcus Olsson (Tom Christiansen)
1-5 (88)        Mattias Ahlström (Stefan Berndtsson)

Laget:         Tom C – Nils O, Joakim B, Mattias A, Jonatan G – Martin E, Mats
J, Thomas J, Niklas G – Stefan B, Marcus O

Byten:         Jesper Ä in – Niklas G ut (46)
                     Mikael B in – Martin E ut (60)

Kommentar: Tack vare en vaktmästare som var bussig nog att köra bort snön från konstgräsplanen kunde matchen mot division 3-kollegan FC Skara genomföras som planerat på annandag påsk.
Eftersom LEIF hade fått långfredagens match mot Ahlafors IF inställd var det ett spelsuget rödblått gäng som kom till spel. Det ymniga snöfallet till trots visade gästerna upp ett riktigt bra spel under den första halvleken. Martin Erlandsson kunde göra 0-1 redan i den fjärde spelminuten och 0-2 fixade Marcus Olsson, efter en snabb omställning och fint förarbete av Niklas Graff respektive Stefan Berndtsson. Jesper Älvenholm som hoppade in i den andra halvleken blev målskytt när han gjorde 3-0, fint framspelad av Thomas "Tjomping" Johansson. Knappt två minuter senare var det reducerat, men närmare än så kom inte  hemmalaget. Istället kunde LEIF öka på sin målskörd under de sista fem minuterna. Marcus Olsson snappade upp en för löst slagen bakåtpassning och 1-4. Slutresultatet fastställde Mattias Ahlström sedan Stefan Berndtsson nickat ner Mats Johanssons väl avvägda frispark.
LEIF:s nästa uppgift blir Arentorps SK på lördag. Matchen spelas på konstgräs i Grästorp med avspark klockan 12. Den uppskjutna matchen mot Ahlafors IF spelas onsdagen den 2 april klockan 19 på Sjövallen.

Jonas A