Högvad – LEIF 1-4 (0-0)

0-1 (60) Marcus Olsson (Thomas Johansson)

0-2 (68) Thomas Älvenholm (Mats Johansson)

0-3 (77) Niklas Graff (Marcus Olsson)

1-3 (84)

1-4 (85) Thomas Älvenholm

Laget: Philip W - Johan L, Joakim B, Emil L, Jonathan G - Mikael Bengtsson, Mats Johansson, Thomas Johansson, Niklas Graff - Martin Erlandsson, Marcus Olsson.

Byten: Joakim B ut - Christian A in (30), Philip W ut - Tom C in (46), Mikael B ut - Andres M in (46), Emil L ut - Martin K in (60), Thomas J ut - Thomas Ä in (65), Jonathan G ut - Emil L in (72).

Kommentar: Efter två träningspass på en bra gräsplan i Helsingborg väntade träningsmatch mot division 4-laget Högvads BK på lördagseftermiddagen. En mållös första halvlek följdes av en målexplosion under matchens sista 25 minuter. Notoriske målgöraren Marcus Olsson inledde målskyttet och visade med det att krutet är torrt inför den stundande premiären mot Skoftebyn på lördag. Thomas Älvenholm nickade in 2-0-målet på Mats Johanssons frisparkslyftning. Niklas Graff, som hade rena lekstugan på sin vänsterkant under den andra halvleken, antecknade sig i protokollet när han slog in 3-0. Efter en Högvad-reducering fastställde sedan Thomas Älvenholm slutresultatet med sitt andra mål för dagen. Sammantaget blev det ett klart godkänt genrep för LEIF, som än en gång visade att bredden i truppen i stor. Nu ser vi med spänning fram emot premiären. Lördag 12 april klockan 15 så smäller det på Ekaråsen. Varmt välkomna!

Jonas A (på läger)