Lilla Edets IF B – Västerlanda GOIF A 2-0

Bästa matchen för i år enligt Tony, själv var jag på annat håll och kunde inte se matchen mot Västerlanda som spelades på Stommens grus på tisdagkvällen.

Vi ställde upp med följande lag mot Västerlandas division 6 lag:

Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Martin Karlsson, Christian Andersson, Erik Leinonen – Mikael Bengtsson, Emil Lundblad, Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson – Medi, Tomas Älvenholm. Avbytare var Dick Müller, Victor Lundin och Mattias Karlsson.

1-0 kom till efter ett inspel från Sebbe på vänsterkanten som Tomas släppte igenom till Mike som stötte in bollen, då hade det gått 44 minuter, det kunde dock blivit fler mål under den första halvleken, Medi kom ensam med målvakten som räddade och Emil L kom fri och sköt över.

Den första kvarten tryckte vi ned Västerlanda kraftigt, pressade dom högt och gav dom ingen chans att skapa något, vi var nästan för aggresiva och det var inte förrän vi blev lite trötta som vi hamnade rätt i positionerna och spelet blev bättre.

I andra halvlekens 38:e minut ökade Tomas på till 2-0 efter att Emil gjort ett snabbt utkast till Erik som direkt spelade Tomas som tråcklade med sig bollen in i straffområdet och satte in den.

Vi gav som sagt inte Västerlanda många tillfällen att hitta på något, man kan säga att vi kontrollerade matchen ganska totalt och hela laget skall ha beröm för koncentrationen och inställningen.

Emil Lundblad spelade denna gång som balansspelare och verkar ha blivit den som lagledningen placerar där det saknas någon, han har hittills skött sig väldigt bra på alla positioner, vi får se var han dyker upp nästa gång.

Krister A 2008-04-03