HOL – LEIF 1-6 (1-5)

0-1 (16) Stefan Berndtsson (Jesper Älvenholm)
0-2 (26) Martin Erlandsson (Mattias Ahlström)
0-3 (29) Johan Lilja (Thomas Johansson)
0-4 (33) Niklas Graff (Andres Mortensen)
1-4 (40)
1-5 (44) Niklas Graff
1-6 (68) Niklas Graff

DM 2:a omgången

Laget:     Ulf C – Johan L, Joakim B, Mattias A, Jonathan G – Andres M,
Martin E, Thomas J, Niklas G – Stefan B, Jesper Ä

Byten:    Niklas G ut – Nils O in (46)
                Andres M ut – Mats J in (46)
                Stefan B ut – Peter M in (46)
                Jonathan G ut – Niklas G in (62)
                Joakim B ut – Jonathan G in (73)

Kommentar: På en för årstiden bra gräsplan i Hol kunde LEIF enkelt ta sig vidare i DM genom att vinna med klara 6-1. De rödblå gästerna
gjorde processen kort med hemmalaget och segern grundlades redan i den första halvleken. Stefan Berndtsson visade vägen med sitt 1-0 efter dryga kvarten och sedan var det proppen ur. Tre av LEIF-målen tillkom på fasta situationer och därutöver fick publiken se ett par tjusiga mål, bland annat ett vackert distansskott av Niklas Graff som letade sig in i självaste krysset. Graff blev för övrigt bäste målskytt med sina tre tullträffar.
Noterbart i övrigt är att målvaktstränaren Ulf Carlsson gjorde årsdebut mellan stolparna. "Uffe" svarade för en stabil insats liksom hela fyrbackslinjen.
Eftersom lördagens tänkta hemmapremiär mot Skoftebyn blev inställd fick tisdagens DM-match fungera som genrep för Lilla Edet, som möter Åsebro IF borta på lördag.
Nästa DM-match spelas redan på måndag, borta mot Trässberg klockan 18.45. Lidköpingslaget slog ut Spark i den andra omgången med 2-1.

Jonas A