Lilla Edets IF B – Hjärtums IS A-lag

Som vanligt numera är skrivaren inte med på matcherna på grund av annat arbete inom föreningen, jag skall försöka bättra mig nu när det börjar dra ihop sig till cup och seriespel.

B-laget gjorde återigen en mycket bra match mot division 6 motstånd, denna gång var det Hjärtum som stod för motståndet och dom är säkert glada över att få möta ett så kvalificerat
motstånd som LEIFs reserver.

Tony Rafa fick denna gång hjälp vid linjen av Toni L och denna gång ställde vi upp med följande lag:
Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Martin Karlsson, Emil Lundblad, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Nils Olofsson, Andres Mortensen, Peter Mattsson – Medi, Jesper Älvenholm. Avbytare var Mattias Karlsson, Sebastian Arvidsson och Erik Leinonen.

Edet tog hand om kommandot och behöll detta under hela den första halvleken, vi spelade ett snabbt och rörligt spel och Hjärtum hade stora problem med att hänga med i svängarna, speciellt utmärkte sig Mikael Bengtsson på högerkanten, gång på gång sprang han runt försvararna och det såg nästan ut som om dom gav upp försöken att stoppa honom.

Medi gjorde två mål i första halvlek, Mikael Bengtsson var inblandad i båda målen ihop med Jesper och Andres, Medi blir mer och mer den Skarpskytt som vi hoppas på, är man uppväxt i sådana kvarter så förpliktar det naturligtvis.

I den andra halvlek jämnades spelet ut en aning, Jesper Älvenholm ökade på till 3-0, Andres spelade snett in från höger och Jesper mötte med foten och bollen gick rätt upp i taket.

Hjärtum fick ett tröstmål till slut, Emil B fick solen i ögonen på ett inlägg och missade bollen totalt, inget att göra åt men tråkigt för Emil.

Ser man till hela matchen var vi ganska överlägsna, till och med Hjärtums tränare var inponerad över vårt spel.
Hela laget var bra men några som speciellt skall nämnas är Mike, Nisse, Jesper och Andres, nu har vi ingen träningsmatch förrän vi möter Trässberg i cupen, om nu A-laget klarar Hol förstås.

Krister A (spökskrivare) 2008-04-12