Vårgårda D - LEIF D 1-2 (1-2)

1-0 (13 min)
1-1 (26 min) Johanna Johansson (Micaela Berndtsson)
1- 2 (45 min) Madde Larsson (Elin Andreásson)

GRÄSPREMIÄR FÖR TJEJERNA.

Trots att vi inte har haft någon grästräning till skillnad mot Vårgårdatjejerna lyckades vi till slut få ner dom i brygga och efter många om och men få dom på fall på en ojäm och svårspelad plan på Tånga Hed.

Vårgårda startade klart bäst med en våldsam offensiv och våra tjejer blev hårt tillbakapressade och satt nästan i knät på Sandra i mål, och på en genomlöpning i den 13.e spelminuten tvingades hon kapitulera.

Men som sagt Edettjejerna ska man aldrig räkna bort, och med lagkaptenen Emelie som härförare jobbade sig tjejerna in i matchen och i den 26:e minuten var det utjämnat, och som vanligt, höll jag på att skriva så var det Micaela och Johanna som stod för grannlåten med den sistnämde som målskytt.

På övertid i den 1:a halvleken fick Elin tag i bollen på högerkanten och serverade Madde ett precisionsinlägg som hon distinkt och utan pardon tryckte in ottagbart för motståndarmålvakten.

2:a halvlek bestod mest av kamp och ställningskrig. Närmast att näta var Micaela som träffade ribban med en cykelspark 8 minuter in på halvleken.

Trots seger, vet jag att tjejerna kan mycket bättre än vad dom visade i den här matchen.

Mest hjärta i matchen visade Madde, Tessie, Elin och Emelie. Målvakterna Sandra och Emma var också väldigt duktiga.

Laget: Sandra E, Hanna B-M,Emelie S, Malin E, Ellen N, Evelina W, Tessie H, Wiveca L, Madde L, Johanna J, Micaela B, Elin A, Lina M, Emma S-P.

/ AP