Historisk fotbollssäsong

Välkomna till en historisk fotbollssäsong på idylliska Ekaråsen. För första gången återfinns klubbens representationslag i division 3 sedan killarna svarat för en fantastisk fjolårssäsong i division 4 Västergötland Västra. Guldet säkrades via ett oavgjort resultat borta mot Arentorps SK lördagen den 8 september och minnesbilderna från Kedumsvallen kommer för alltid att finnas kvar. Nu står vi inför en ny utmaning, den att försöka etablera oss i division 3. Förutsättningarna är de allra bästa då kärnan i truppen utgörs av unga målmedvetna spelare, som förhoppningsvis kan skänka publiken glädjestunder i många år framöver. En växande och väl fungerande ungdomsverksamhet bidrar också till den i föreningen spirande optimismen. Till debutsäsongen i ”trean” har vi förstärkt med två återvändare i Thomas ”Tjomping” Johansson från IFK Trollhättan och Johan Lilja från FC Trollhättan. Båda dessa killar har visat väldigt goda kvalitéer under träningsmatchandet och blir utan tvekan en tillgång under årets seriespel, om de får förbli skadefria. I ledarstaben för 2008 har det skett ett par förändringar. Stefan Berndtsson är kvar som spelande assisterande tränare, däremot är Joakim Gustafsson ny i rollen som lagledare. ”Jocke” efterträder Kent Eriksson, som emellertid kommer att arbeta kvar i styrelsen. Reservlaget, som återfinns i Västra Elitreserv, kommer i år att matchas av Tony Johansson och Krister Andersson, båda välkända LEIF-profiler. Uppladdningen inför det stundande allvaret har varit till belåtenhet. Matcherna har givit många positiva svar även om resultat från träningsspel inte ska övervärderas. Dock känns det som om att vår fysiska status är ett snäpp bättre än i fjol och spelmässigt utvecklas vi hela tiden. Konkurrensen är hård, ambitionen hög och entusiasmen stor, vilket bidrar till en bra kvalitet på träningarna. Med förhoppning om ett trevligt fotbollsår!

Jonas Andersson Tränare