Stenungsunds IF-LEIF 0-3 (0-0)

0-1 (57 min) Malin Olsson
0-2 (74 min) Madde Larsson
0-3 (87 min) Johanna Johansson (Wiveca Larsson)

På en soldränkt och en förhållandevis bra gräsplan visade åter igen tjejerna från Lilla Edet att dom blir att räkna med i år.

Efter en jämn och mållös första halvlek som till medstadels bestod av kamp, tog Edettjejerna över och körde slut på motståndarna i andra halvlek.

Malin Olsson inledde målskyttet 12 min in på halvleken och hade även ett skott i stolpen 2 min senare. Madde ökade på målskörden i den 74 min på ett mäktigt långskott som seglade över en något förvånad målvakt i motståndarlaget.

På en hörna 3 min från slutet tog Johanna och Wiveca fram sin patenterade hörnvariant som slutade med att Johanna dunkade upp bollen i nättaket. Mycket mycket snyggt!

Segern tillkom tack vare en helgjuten laginsats och denna positiva känsla tar vi med oss till seriepremiären mot Skoftebyn på fredag.

Laget: Sandra E, Hanna B-M,Emelie S, Malin E, Ellen N, Malin O, Tessie H, Wiveca L, Madde L, Johanna J, Micaela B, Elin A, Sofia E, Emma S-P.

/ AP