Lilla Edets IF – Trässbergs IF 1-3
(DM)

Vi åkte upp med B-laget till Lidköping för att möta Trässbergs IF i cupen, ett lag som ligger i div. 6 Lidköping och som bestod av ett flertal lite äldre spelare som säkert varit uppe och spelat i högre divisioner tidigare, det lag vi ställde på benen var nästan ett rent    B-lag och det var väl inte vår bästa match för året om man säger så.

Vi ställde upp med följande lag: Mattias Karlsson – Mikael Andreasson, Martin Karlsson, Christian Andersson, Emil Lundblad – Mikael Bengtsson, Andres Mortensen, Mats Johansson, Sebastian Arvidsson – Medi, Jesper Älvenholm. Avbytare var Tomas Älvenholm, Erik Leinonen och Dick Müller.

Vi spelade på en gräsplan som var hård och ojämn, båda lagen hade problem med det underlaget när bollarna studsade lite hur som helst, vi tryckte dock ned dom fullständigt dom första 30 minuterna, dom skapade ingenting mer än sitt 1-0 mål och det var ett självmål som kom till genom ett misstag av vårt mittförsvar och målvakten.

1-0 till Trässberg i paus trots kraftig dominans av LEIF.

I andra halvlek kom Jesper i högerinnerposition och gör 1-1 och då trodde vi nog att vi skulle fixa det men vi blev ännu sämre i andra halvlek, i den första hade vi en del inlägg och skottförsök men vår inställning var inte den bästa och dom vann andrabollarna ganska
enkelt, dom var tyngre och långsammare än oss men dom hade bättre inställning och ville mer.

Deras 2-1 mål kom efter lite schabbel igen i mittförsvaret och 3-1 målet kom i slutet efter att vi försökt få till en kvittering genom att trycka upp Emil på topp och spela 3-4-3 men vi var inte bra nog, Trässberg vann rättvist.

Nu har jag bara skrivit att det var mittförsvaret som släppte till så att det blev mål, så var det inte, Christian och Martin var väl dom som kämpade bäst tillsammans med Mattias i målet, att han gick ut och mötte Christian vid 1-0 målet får vi räkna som ren orutin, han har ju inte stått i mål på länge utan spelat back i ett par säsonger nu.

Jag kan aldrig tänka mig att Trässberg blir ett lag i toppen på div. 6 Lidköping och med tanke på att vi spelat jämnt med div. 5 lag och slagit alla div. 6 lag tidigare i år så blev vi allt ganska besvikna när vi åkte ur cupen. Men ett dåligt genrep brukar ge en bra början på serien som startar på söndag borta mot Skoftebyn.

Krister A 2008-04-21