LEIF – SKOFTEBYNS IF 1-0 (1-0)

1-0 (40) Stefan Berndtsson (Niklas Graff)

Varningar: Joakim Berg, Johan Lilja, Stefan Berndtsson.

Laget: T. Christiansen – J. Lilja, J. Berg, N. Olofsson, J. Gustafsson
– J. Älvenholm, M. Johansson, T. Johansson, N. Graff – S. Berndtsson,
M. Olsson.

Byten: E. Lundblad in – J. Berg ut (35)
A. Mortensen in – M. Olsson ut (64)

Kommentar: Lilla Edets IF kunde ta sin första historiska seger i  division 3 genom att besegra Skoftebyn med matchens enda mål. Nykomlingsmötet, som var av derbykaraktär, bjöd inte på någon stor
fotbollsunderhållning. Det var mer kamp än skönspel och bäst krigade hemmalaget, som trots en del sjukdoms- och skadebekymmer såväl före som under matchen, lyckades bärga årets första trepoängare. LEIF-spelarna visade en hög moral när det gällde som mest. Publiken runt Ekaråsen, 208 betalande, fick tillfälle att jubla i den 40:e minuten. Niklas Graffs välriktade inlägg nådde Stefan "Berra" Berndtsson, som från nära håll kunde stöta bollen i mål. En fullträff som alltså skulle visa sig bli matchavgörande.
Segern innebar att LEIF avancerade en plats i den mycket jämna
tabellen. Lilla Edet har i likhet med fem andra lag skrapat ihop fyra
poäng på de tre första omgångarna. Ett klart godkänt facit.
Nästa match för LEIF spelas redan på lördag. För motståndet svarar ett annat nykomlingslag, nämligen IF Viken. Matchstart på Rösvallen i Åmål är klockan 15.00.

Tränare Jonas Andersson