Skoftebyns IF-LEIF 2-1 (1-1)

0-1 (19 min) Michaela Berndtsson (Madde Larsson)
1-1 (28 min)
2-1 (65 min)

Seriepremiärmatchen mot Skofftebyns IF på Slätthult slutade med en uddamålsförlust, 1-2. Vi gjorde en godkänd 1:a halvlek och tog ledningen i den 19:e spelminuten genom Michaela som blev fint framspelad av Madde. Innan målet hade Johanna haft en
frispark i ribban och Madde hade två farliga skott tätt utanför stolpen. Tyvärr kom deras kvitteringsmål i den 28:e minuten lite för tätt in på vårt ledningsmål och efter det vägde matchen över till deras favör.

I den andra halvlekens andra minut hade Johanna ett ribbskott, men det var den enda målchansen som vi skapade i halvleken förutom straffen vi fick i matchens sista minut som tyvärr missades. Ett oavgjort resultat hade varit rättvist sett till hur matchen utvecklade sig.

Laget: Sandra E, Hanna B-M, Emelie S, Malin E, Ellen N, Evelina W, Tessie H, Wiveca
L, Madde L, Johanna J, Michaela B, Elin A, Jenny K, Nathalie C.

/ AP