Dålig seriepremiär för B-laget

Skoftebyns IF har i år en bred trupp och ställde ett mycket bra lag på benen och slog oss ganska komfortabelt med 3-0, vår dåliga insats i cupen mot Trässberg följdes upp av en match som inte var lika dålig men där vi inte hade mycket att säga till om.

Följande lag ställdes på benen: Emil B – Mikael Andreasson, Christian Andersson,Martin Karlsson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Andres Mortensen, Martin Erlandsson, Erik Leinonen– Medi, Emil Lundblad. Avbytare var Sebastian Arvidsson, Mattias Karlsson.

Erik Leinonen fick gå ut efter ca 30 minuter, Sebbe hoppade in, Erik fick en armbåge i ansiktet och läppen sprack, han fick ingen frispark dock, nu skriver jag inget mer om domare/linjemän.

Matchen är inte mycket att orda om, Skoftebyn var bra och kommer garanterat att bli ett topplag i serien, målen dom gjorde kom efter bra spel och dom hade farliga inlägg och frisparkar hela tiden, Emil i målet som kom direkt från Medelhavet gjorde några svettiga räddningar men själva skapade vi inte mycket., Emil på topp stångades bra med Skoftebyförsvaret med i övrigt var det ganska jämnt.

Vad vi skall ta med oss från denna match är kanske det faktum att vi var bättre än i cupen och mötte framförallt ett bättre lag än då. Planen var bättre än sitt rykte, den var hård men relativt jämn. Nästa vecka möter vi Vänersborgs IF i hemmapremiären på Ekaråsen, måndag klockan 19.00, vi hoppas vi får tillbaka en del skadade spelare så att vi kommer upp en klass till för det behöver vi i denna serie.

Krister A