IF VIKEN – LEIF 4-0 (1-0)

1-0 (16)
2-0 (66)
3-0 (70)
4-0 (85)

Varning: Martin Erlandsson.

Laget: T. Christiansen – J. Lilja, N. Olofsson, E. Lundblad, J. Gustafsson
– M. Erlandsson, M. Johansson, T. Johansson, N. Graff – S. Berndtsson, M.
Olsson

Byten: J. Älvenholm in – M. Olsson ut (55)
A. Mortensen in – J. Gustafsson ut (78)
C. Andersson in – J. Lilja ut (85)

Kommentar: Vi(l)ken mardröm Lilla Edets IF fick uppleva på Rösvallen i lördags. Åmålslaget kunde ta sina första poäng i årets seriespel genom att vinna nykomlingsmötet med hela 4-0. LEIF som inför helgens match hade tagit fyra raka poäng uppträdde oerhört givmilt och det håller naturligtvis inte på den här nivån. Viken bockade och bugade för bjudningarna och stängde därigenom matchen i mitten av den andra halvleken.
I den första halvleken var det gästerna som stod för det mesta av spelet, men de himmelsblå hemmaspelarna var ständigt farliga i sina motattacker. 1-0 kom på en kontring sedan LEIF i anfallet innan hade missat ett givet målläge.
Lilla Edet startade även den andra halvleken optimistiskt. Många trodde att Martin Erlandssons nick skulle betyda 1-1, men en fantastisk parad av Johan Leandersson i hemmakassen såg till att kvitteringen uteblev. Istället kunde Viken göra 2-0 i den 66:e minuten efter slarv i LEIF-försvaret. 3-0 tillkom också efter nonchalant försvarsagerande från de rödblå. Chans till revansch ges nu på lördag då Gerdskens BK gästar Ekaråsen.

Tränare Jonas Andersson