LEIF-Främmestad IK 2-0 (1-0)

1-0 (20 min) Tessie Hagström (Wiveca Larsson)

2-0 (49 min) Johanna Johansson (Wiveca Larsson)

För första gången sprang ett damlag från Lilla Edets IF in på ett soldränkt Ekaråsen.

Främmestad IK var här och hälsade på men fick vända hemåt utan poäng för Edettjejerna behöll alla tre och tänker nog inte släppa ifrån sig många här på hemmaplan.

Matchen som sådan bjöd inte på något direkt skönspel utan bestod mest av kamp och
offervilja. Efter en något nervös inledning på matchen där spelet böljade fram och
tillbaka tog tjejerna tag i spelet och pressade tillbaks motståndarna och i den 20
matchminuten spelade Wiveca snyggt fram Tessie som forcerade in bollen i nät bakom ett stillastående motståndar försvar. Krafterna tröt på tjejerna i den tuffa värmen men efter en välbehövlig pausvila kom tjejerna ut pigga till den andra halvleken och redan efter 4 minuter låg bollen i nät bakom Främmestadsmålvakten, målskytt Johanna efter snyggt förarbete av Wiveca. Främmestad var inte ofarliga men som tur var så hade Sandra i målet vaknat på rätt sida och avvärjde deras attacker och hade god hjälp av försvaret med planens gigant Emelie Selin i spetsen.

Som tidigare nämnts så var det en helgjuten laginsats som grundlade segern men om man ska nämna några spelare som framstod lite extra så var det som sagt Emelie och Malin E i försvaret, Johanna i anfallet som jobbade på allt och alla hela  matchen och sist men (inte) minst Maddes andra halvlek där hon gick in som vänsterback och stängde den kanten för motståndarna.

Laget: Sandra E, Hanna B-M, Emelie S, Ellen N, Malin O, Tessie H, Wiveca L, Madde L,
Johanna J, Michaela B, Evelina W, Jenny K.

/ AP