LEIF – GERDSKENS BK 3-0 (1-0)

1-0 (40) Mats Johansson
2-0 (47) Emil Lundblad (Niklas Graff)
3-0 (89) Jesper Älvenholm (Christian Andersson)

Varningar: Jonathan Gustafsson, Thomas Johansson.

Laget: T. Christiansen – J. Gustafsson, J. Lilja, N. Olofsson, E. Lundblad – M. Erlandsson, M. Johansson, T. Johansson, N. Graff –      S. Berndtsson, J. Älvenholm

Byten: A. Mortensen in – S. Berndtsson ut (67)
            C. Andersson in – E. Lundblad ut (78)
            M. Bengtsson in – N. Graff ut (86)

Kommentar: Lilla Edet hämtade sig snabbt från djupdykningen i Åmål
(förlust mot Viken 4-0) och tog tre mycket viktiga poäng i lördagens match mot Gerdskens BK. Publiken, 152 personer, på ett soldränkt Ekaråsen fick se hemmalaget ta ledningen i den 40:e minuten. Mats Johansson skruvade in en frispark från vänster ytterposition sedan Niklas Graff blivit bryskt behandlad. Den första halvleken var annars jämn och faktum är att gästerna från Alingsås kunde tagit ledningen en stund innan, men stolpen räddade Tom Christansen och övriga LEIF-are den gången.
Den andra halvleken var bara två minuter gammal när Emil Lundblad skallade in 2-0 på Niklas Graffs högerhörna. Efter det målet släppte nervknutarna och LEIF skapade ytterligare ett par bra chanser. Slutresultatet spikades emellertid inte förrän i matchens sluminut när inhopparen Christian Andersson hittade fram med en utmärkt djupledsboll till kvicke Jesper Älvenholm som enkelt kunde sätta 3-0.
I och med segern klättrade Lilla Edet upp till sjätte plats i den jämna
tabellen. Närmast på programmet väntar bortamatch mot Warta på fredag.

Tränare Jonas Andersson